АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету міської ради « Про затвердження Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м.Красний Лиман Донецької області».
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення виконавчого комітету міської ради « Про затвердження Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м.Красний Лиман Донецької області».
- 1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання
Проект рішення виконавчого комітету міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м. Красний Лиман Донецької області» , розроблений відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» і Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.02.2008 року № 37 «Про затвердження інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України», Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.06.2008 р. №190 «Про затвердження Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України» та визначає порядок контролю за скидом всіх видів стічних вод у міську каналізаційну мережу, методику обчислення кількості стічних вод в тому числі дощових та талих, порядок визначення кількості та якісного складу забруднюючих речовин , що скидаються зі стічними водами до міської каналізаційної мережі.
На даний час приймання стічних вод у каналізаційну мережу м. Красний Лиман здійснюється на підставі Правил затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради від 19.09.2007р. № 365 , в яких розрахунки значень допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах, що скидаються до каналізаційної мережі міста виконано з урахуванням вимог Дозволу на спец водокористування № 3080 строк дії якого скінчився 01.04.2010р.Краснолиманське ВУВКГ отримало новий Дозвіл на спец водокористування № 4074 строком дії до01.04.2013р., тож значення допустимих концентрацій забруднюючих речовин потребують перерахунку згідно вимог розділу 5 «Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України».
Приймання дощових та талих стічних вод з території міста та підприємств не врегульовано належним чином тому що прийняті в державі нормативні документи , що регулюють відносини абонентів та водоканалу не враховані в діючих Правилах приймання, а саме : Правила користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України (Наказ Державного комітету України з питань ЖКГ від 27.06.2008 р.№190) в яких визначено документ ДСТУ 3013 - 95 «Правила контролю за відводом дощових та снігових стічних вод з території міст та промпідприємств » за вимогами якого ведуться розрахунки кількості стічних вод , що скидаються до каналізаційної мережі в період дощів та сніготанення.
Найменування та показники |
Краснолиманське ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» |
Орієнтована кількість дощових і талих стічних вод , що відводяться через міську каналізаційну мережу за рік |
51 тис. м3/рік |
Кількість підприємств ,що скидають наднормативно забруднені стічні води та орієнтовні об'єми скиду |
10 88,9 тис. м3/рік |
Кількість підприємств, установ, юридичних осіб, з якими заключні договори про надання послуг з водовідведення |
162 |
Для покращення якості послуг з водовідведення на території міста Красний Лиман необхідно прийняти Правила приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м. Красний Лиман.
Головними причинами виникнення проблем з контролю над кількістю та якістю стічних вод є:
- Невідповідність вимог діючих Правил приймання стічних вод у каналізаційну мережу м. Красний Лиман, прийнятим на рівні держави новим нормативним документам.
- Неконтрольований скид з територій підприємств міста стічних вод в період дощів та сніготанення.
- Незадовільна організація лабораторного контролю за якісним складом стічних вод з боку підприємств.
- Недостатня урегульованість встановлення та порядку стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у систему міської каналізації.
Система контролю і примушення виробників стічних вод відносно укладання договорів і сплати послуг водовідведення та додаткових об'ємів водовідведення не стала ефективною, що приводить до неповного збору та виникнення нелегальних скидів. Керівники підприємств , користуючись ліберальністю правових механізмів у сфері поводження з прийманням стічних вод і заперечуючи їх утворення на території підприємства ,відмовляються платити за послуги додаткового водовідведення, та відведення надмірно забруднених стічних вод.
2.Цілі регулювання
Метою даного регулювання є:
- Привести до відповідності вимоги місцевих Правил приймання стічних вод з державними нормативними документами.
3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Вирішення проблеми можливо двома способами:
1. Залишити без змін Правила приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м.Красний Лиман Донецької області , що не сприятиме вирішенню проблеми або
2. Прийняти Правила приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу м.Красний Лиман Донецької області в новій редакції, що приведе до відповідності вимоги місцевих Правил приймання стічних вод з державними нормативними документами та надасть наступні переваги:
- покращення якості надання послуг з водовідведення;
- забезпечення прозорості при взаємовідносинах між постачальником послуг та суб’єктами господарської діяльності;
- наявність відповідальності суб’єктів господарювання за скид стічних вод з надмірними забрудненнями та додатковий не обчислений скид дощових і талих вод.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Регулювання побудоване у відповідності до принципів регуляторної політики:
• Підготовка пропозицій щодо затвердження «Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу міста Красний Лиман Донецької області» на підставі всебічного аналізу існуючої ситуації та врахування зростання цін на виробничі матеріали, послуги, енергоносії, мінімальної заробітної плати;
• Надання у засоби масової інформації матеріалів щодо запропонованих змін;
• Взаємодія з громадськістю, забезпечення прозорості запропонованих «Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу міста Красний Лиман Донецької області»;
• Врахування винесених з боку громадськості пропозицій та зауважень;
• Затвердження ««Правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу міста Красний Лиман Донецької області».
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Поставлені цілі можуть бути досягнуті, оскільки в проекті рішення чітко визначено механізм та обґрунтування змін та доповнень.
6.Очікувані результати від прийняття регуляторного акту. Аналіз вигод та витрат
Прийняття регуляторного акту дасть можливість забезпечувати якісне водопостачання та водовідведення споживачів. Врегулювання відносин між Краснолиманським ВУВКГ КП „Компанія „Вода Донбасу” та споживачами, що скидають стічні води у каналізаційну мережу міста Красний Лиман.
Базові групи інтересів |
Вигоди |
Витрати |
Підприємство, що надає послуги водовідведення Краснолиманське ВУВКГ |
приведення вимог щодо контролю скиду надмірних забруднень та дощових і талих стічних вод відповідність до діючого законодавства , що дасть можливість захисту інтересів суб'єктів підприємницької діяльності щодо послуг ВУВКГ. |
- Необхідність ведення лабораторного контролю якості стічних вод , що скидаються до каналізаційної мережі міста. - Необхідність ведення обчислень кількості дощових і снігових стічних вод,що скидаються до каналізаційної мережі міста. |
Населення |
- Забезпечення якісного водовідведення |
Відсутні. |
7.Строк дії регуляторного акту
Строк дії пропонується не обмежувати в часі.Термін дії даного регуляторного акту буде залежати від змін в законодавстві. Рішення є регуляторним нормативно-правовим актом, який діє на всі категорії споживачів комунальних послуг з водовідведення, є загально обов’язковим до застосування на території Краснолиманської міської ради.
8.Показники результативності регуляторного акту
- статистичні дані та данні абонентної служби Краснолиманського ВУВКГ
Фінансова й технічна стабілізація роботи підприємства, врегулювання відносин між Краснолиманським ВУВКГ КП „Компанія „Вода Донбасу” та споживачами, що скидають стічні води у каналізаційну мережу міста Красний Лиман.
9.Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту
Послідовно буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження результативності даного регуляторного акта. Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до дня набрання його чинності, а також після дня набрання чинності регуляторного акта з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта. Повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання чинності акта.Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Відстеження буде здійснюватись відділом ЖКГ виконавчого комітету Краснолиманської міської ради сумісно з Краснолиманським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу»
Пропозиції та зауваження просимо направляти протягом місяця від дня опублікування за адресою:відділ ЖКГ Краснолиманської міської ради, 84406, м. Красний Лиман, вул. Фрунзе, 46, тел. (06261)4-18-57, або Краснолиманське ВУВКГ, 84402, м. Красний Лиман, вул. Зелений Гай,16а, тел. 2-34-99. Ознайомитися з «Правилами приймання стічних вод від Споживачів у каналізаційну мережу міста Красний Лиман Донецької області» можна в службі реалізації Краснолиманського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» , у відділу ЖКГ Краснолиманської міської ради та на сайтах Краснолиманської міської ради http://krliman.gov.ua/ та КП «Компанія «Вода Донбасу» www.voda.dn.ua .
Заступник міського голови М.І.Юрков
Директор
Краснолиманського ВУВКГ О.І.Токарчик