АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА
Про затвердження програми «План зонування території міста Красний Лиман»
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення міської ради«Про затвердження програми «План зонування території міста Красний Лиман»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження програми «План зонування території міста Красний Лиман на 2011 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.
1. Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання господарських відносин.
Відповідно до ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» План зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі як окремий документ), плану земельно-господарського устрою та містобудівного кадастру з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об’єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об’єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови, ландшафтної організації території.
3. Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог:
1). урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території;
2). виділення зон обмеженої містобудівної діяльності;
3). відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій;
4). урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон;
5). встановлення для кожної зони умов та обмежень з визначенням видів використання земельних ділянок та об’єктів нерухомості;
6). узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями.
4.Параметрами використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов’язковими для врахування під час зонування відповідної території.
2. Цілі регулювання:
- визначення механізму введення в план зонування території населеного пункту міста Красний Лиман з метою нормативного регулювання планування, забудови та іншого використання території, реалізації положень генерального плану міста Красний Лиман;
- врегулювання правовідносин між Краснолиманською міською радою та суб’єктами господарювання;
- стимулювання ефективного та раціонального використання землі на засадах ринкової економіки, визначення ринкової вартості земельних ділянок;
- задоволення інтересів держави та територіальної громади, можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, додаткового фінансування міського господарства.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
Альтернативними способами досягнення визначених цілей є:
1. План зонування території міста Красний Лиман розроблено вперше. Впровадження в дію Плану зонування території населеного пункту направлене на сприяння розвитку житлово-громадської сфери, інженерно-транспортної інфраструктури, покращенню комфортності проживання населення, реалізації містобудівних програм. Альтернативного проекту в місті немає.
2. Прийняття проекту цього регуляторного акта – рішення Краснолиманської міської ради « Про затвердження проектної документації з Плану зонування території міста Красний Лиман».
Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана Плану зонування території, оскільки обраний спосіб досягнення визначених цілей дозволяє вирішити визначені проблеми. Зважаючи на те, що чинне законодавство чітко регламентує порядок визначення Плану зонування території, не існує альтернативи стосовно їх визначення.
4. Опис механізмів і заходів, які пропонуються для розв’язання проблеми:
Реалізація запропонованого регулювання здійснюватиметься шляхом оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації з метою суспільного обговорення проекту регуляторного акту та надання зауважень та пропозицій від громадськості; забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення місцевих правил забудови.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта:
Прийняття запропонованого регуляторного акта дасть змогу забезпечити:
введення в дію Плану зонування території міста Красний Лиман;
практичне застосування Плану зонування території населеного пункту міста Красний Лиман з метою встановлення порядку планування і забудови та іншого використання територій, окремих земельних ділянок, а також визначення переліку усіх допустимих видів, умов і обмежень забудови та іншого використання територій та окремих земельних ділянок у межах зон, визначених планом зонування;
направлення додаткових коштів в результаті вдосконалення управління територією на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, додаткового фінансування міського господарства.
Враховуючи неможливість розв’язання проблеми за допомогою ринкових механізмів і потреби в державному регулюванні, здійснення робіт із розроблення Плану зонування території і запровадження відповідних заходів із їх застосування виконується за рахунок бюджетних коштів, що буде компенсовано збільшенням надходжень від впровадження в дію Плану зонування території, які є нормативним актом органу місцевого самоврядування.
Головним зовнішнім чинником, що впливатиме на дію регуляторного акта є зміна законодавства та підзаконних актів у сфері містобудування, земельних відносин.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта:
Запровадження нормативно-правового акта, орієнтованого на реалізацію Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», дозволить максимізувати корисність використання ресурсного потенціалу територіальної громади.
Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, в яких земельні ділянки знаходяться у власності або користуванні; інтереси держави, органу місцевого самоврядування.
Основними групами впливу даного документу слід вважати:
орган місцевого самоврядування;
територіальну громаду міста Красний Лиман;
громадян та юридичних осіб, у яких земельні ділянки знаходяться у власності або у користуванні.
Група впливу |
Вигоди |
Витрати |
Орган місцевого самоврядування |
Збільшення бази оподаткування та обсягу надходжень до місцевого бюджету; Позитивний імідж влади; Наявність більш повної інформації про територію міста та окремі земельні ділянки. |
Витрати на виготовлення проектної документації з плану зонування території населеного пункту міста Красний Лиман. Процедура розробки регуляторного акту |
Територіальна громада міста Красний Лиман |
Регулювання та планування надходжень до міського бюджету, більш ефективне використання земельних ресурсів територіальної громади, можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери міського господарства. |
Відсутні |
Юридичні та фізичні особи, які мають земельні ділянки у власності та використанні |
Підвищення відповідальності за не ефективне використання земельних ділянок; Зменшення не офіційних видатків внаслідок зменшення рівня корупції. |
Збільшення розмірів сплати за землю за рахунок оптимізації функціонального призначення земельних ділянок; Витрати на отримання довідки про містобудівні обмеження та умови земельної ділянки. |
7. Строк дії регуляторного акта:
Запропонований регуляторний акт запроваджується на термін, передбачений статтею п.8 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ( на момент розробки регуляторного акту плану зонування території термін дії не визначений (безстроковий). При зміні чинного законодавства термін дії регуляторного акту може бути змінений.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта:
Прийняття зазначеного регуляторного акту дозволить одержати додаткові грошові кошти які надійдуть до міського бюджету, спрощують дозвільну систему.
9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття а саме, відстеження результатів акта буде здійснюватись шляхом проведення базового відстеження до дня набрання чинності регуляторного акту, повторне відстеження – через два роки з дня набрання чинності більшістю його положень та періодичного відстеження через три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту відповідно до ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відстеження буде здійснюватися головним архітектором міста Красний Лиман Донецької області.
Головний архітектор Г.Ф.Дюриць