АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
19.01.2011

Про туристичний збір

Опис проблеми

Податковим Кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року реформується податкова система України. При цьому ліквідується значна низка місцевих податків і зборів: ринковий збір, комунальний податок, податок з реклами, збір за видачу ордера на квартиру, збір за паркування автотранспорту, збір за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі, курортний збір. У 2010 році до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів надійшло 397 тис. грн., у тому числі ринковий збір – 172,2 тис. грн. (43,4%), комунальний податок – 167,7 тис. грн. (42,2%), курортний збір – 35,8 тис. грн. (9,0%), інші податки і збори – 21,3 тис. грн. (5,4%).

Податковим Кодексом України визначений перелік місцевих податків і зборів:

- місцеві податки: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; єдиний податок;

- місцеві збори: збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір.

Даний аналіз регуляторного впливу розроблено щодо встановлення туристичного збору.

Туристичний збір буде стягуватись з осіб, які тимчасово прибувають та територію м. Красний Лиман та населенні пункти: с. Щурово, с. Ставки, с. Старий Караван, с. Брусівка.

Ціль регулювання

1. Затвердження механізму справляння та порядок сплати туристичного збору.

Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі

Альтернативою до прийняття запропонованого регуляторного акту є:

1. Не введення на території міста Красний Лиман та населених пунктах: с. Щурово, с. Ставки, с. Старий Караван, с. Брусівка туристичного збору, це призведе до втрат міського бюджету, а місто буде поставлено в менш вигідні умови у порівняні з іншими адміністративно-територіальними одиницями України.

2. Впровадження на території міста іншого місцевого податку і збору, що дозволить компенсувати втрати міського бюджету від скасування насамперед ринкового збору, комунального податку та курортного збору. Це неможливо в зв’язку з тим, що установлення місцевих податків і зборів, не встановлених Податковим Кодексом України, не передбачено.

Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання проблеми

      Механізмом реалізації вищезгаданих цілей є прийняття рішення міської ради «Про туристичний збір».

      З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів:

- затвердження механізму справляння та ставок туристичного збору;

- визначення переліку підприємств, організацій, фізичних та юридичних осіб, які можуть справляти туристичний збір;

- оприлюднення регуляторного акта в засобах масової інформації.

Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей

Перевагами у досягненні визначених цілей є:

1. Спрямування отриманих коштів від сплати туристичного збору на вирішення соціальних проблем населення та покращення інфраструктури міста.

2. На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього акта органами влади, фізичними і юридичними особами, а запровадження акта не передбачає заподіяння шкоди як наслідку його дії.

Очікувані результати

Запропонована система введення державного регулювання туристичного збору сприятиме упорядкуванню переліку підприємств, організацій, фізичних та юридичних осіб, які можуть здійснювати справляння туристичного збору.

      Проект документа, що планується прийняти, відображає інтереси трьох основних груп: місцева влада; суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні та фізичні особи); населення.

Таблиця вигод та витрат

Базові групи інтересів

Вигоди

Витрати

1. Місцева влада

- Приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового Кодексу України, удосконалення системи місцевого оподаткування;

- зменшення обсягів тіньової економіки.

- витрати на інформаційне забезпечення документу

2. Суб’єкти підприємницької діяльності (фізичні та юридичні особи)

- упорядкування переліку підприємств, організацій, фізичних та юридичних осіб, які можуть здійснювати справляння туристичного збору;

- прозорість та спрощення системи управління.

- обов'язкові платежі податкового характеру;

- ведення обліку та надання податкової звітності.

3. Населення

- надходження коштів від справляння туристичного збору будуть спрямовані на вирішення соціальних проблем населення та покращення інфраструктури міста, збільшення фінансування місцевих бюджетних програм.

-

   Проектом рішення міської ради «Про туристичний збір» затверджується Положення про туристичний збір, яким визначаються платники збору, податкові агенти, база справляння збору, ставка та порядок обчислення і сплати збору, а також податковий період.

  В зв'язку з неможливістю визначити кількісні показники дії регуляторного акту та невирішення питання податкової звітності щодо сплати туристичного збору, це буде здійснено при базовому відстеженні на підставі інформації Краснолиманського відділення СОДПІ та фінансового управління в м. Красний Лиман.

Обгрунтування строку дії регуляторного акта

  Регуляторний акт «Про туристичний збір» впроваджується з 01.04.2011 року на необмежений термін та може бути змінений в разі виникнення такої потреби внаслідок зміни чинного законодавства.

Визначення показників результативності регуляторного акта

 Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість податкових агентів щодо стягнення туристичного збору та осіб, що прибули на територію м. Красний Лиман та населенні пункти: с. Щурово, с. Ставки, с. Старий Караван, с. Брусівка (за даними Краснолиманського відділення СОДПІ);

- сума надходжень до міського бюджету від сплати туристичного збору.

Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження  результативності регуляторного акта

  Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись згідно з Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” фінансовим управлінням міської ради:

- базове відстеження протягом 45 днів з дня набрання чинності регуляторного акта;

- повторне відстеження через рік після набрання чинності регуляторного акта;

- періодичне відстеження один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.

 Аналіз розроблено відділом економіки міської ради.

 

Міський голова                                                                                            Л.Г. Перебийніс

 

Начальник відділу економіки міської ради                                                Н.П. Авдєєнко


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144