АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА
Про збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності
Опис проблеми
З метою виконання вимог Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року та у зв’язку із скасуванням Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», підготовлений проект рішення міської ради «Про збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності».
Регуляторний акт розроблений відповідно до норм Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року.
Встановлення ставок збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності сприятиме вдосконаленню системи податкових платежів.
Ціль регулювання
- На законодавчому рівні затвердження механізму справляння та порядок сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності з метою досягнення їх максимальної ефективності.
- Забезпечення дотримання вимог чинного законодавства в податковій сфері.
Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі
Державне регулювання збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності здійснюється місцевими органами відповідно до Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року, який набирає чинності з 01.01.2011 року. Альтернативи державному регулюванню не передбачено.
Механізм реалізації цілі
Відповідно до вищезгаданих цілей пропонується наступний механізм їх реалізації:
1) Прийняти рішення міської ради «Про збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності».
2) Рішення міської ради від 03.12.2007 року №5/18-1223 «Об установлении размера фиксированного патента и стоимости торгового патента» (з внесеними до нього доповненнями від 27.02.2008 року №5/21-1383) визнати такими, що втратили чинність.
Очікувані результати
Запропонована система введення державного регулювання збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності сприятиме запровадженню їх з максимальною ефективністю.
Проект документа, що планується прийняти, відображає інтереси трьох основних груп: місцева влада; суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні та фізичні особи); населення.
Таблиця вигод та витрат
Базові групи інтересів |
Вигоди |
Витрати |
1. Місцева влада |
- упорядкування бази оподаткування та обсягу надходжень до міського бюджету; - зменшення обсягів тіньової економіки; - поліпшення бізнес-клімату |
- витрати на інформаційне забезпечення документу |
2. Суб’єкти підприємницької діяльності (фізичні та юридичні особи) |
- зменшення неофіційних видатків внаслідок зменшення рівня корупції; - зменшення конкуренції у тих видах діяльності, для яких встановлено підвищені ставки торгового патенту; - можливість вибору саме того виду діяльності, яким займається підприємець (через диференціацію видів діяльності). |
- обов'язкові платежі податкового характеру
|
3. Населення |
- фінансування місцевих бюджетних програм, покращення соціального забезпечення населення громади. |
- відсутні |
На даний час об'єктами оподаткування є 60 юридичних та 102 фізичних особи. З них юридичні особи за видами діяльності: «роздрібна торгівля» - 29 осіб, «оптова торгівля» - 3, «громадське харчування» - 7, «побутові послуги» - 4, «торгівля нафтопродуктами» - 8 осіб, на пільговому патенті свою діяльність здійснюють 9 осіб. Фізичні особи: роздрібною торгівлею займаються 83 особи, в галузі громадського харчування – 19 осіб.
Протягом січня-листопада 2010 року надходження до міського бюджету від сплати торгового патенту за провадження торговельної діяльності та надання побутових послуг склали 241,4 тис. грн., у 2011 році очікується надходжень 337,8 тис. грн.
Обгрунтування строку дії регуляторного акта
Регуляторний акт «Про збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності» впроваджується на необмежений термін та може бути змінений в разі виникнення такої потреби внаслідок зміни чинного законодавства.
Відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись згідно з Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” фінансовим управлінням міської ради:
- базове відстеження у липні 2011 року;
- повторне відстеження у лютому 2012 року;
- періодичне відстеження у лютому 2013 року.
Аналіз регуляторного впливу розроблено відділом економіки міської ради.
Начальник відділу економіки міської ради Н.П. Авдєєнко