Помилки, неправильні записи у свідоцтві можна виправити у відділі державної реєстрації актів цивільного стану.
Відповідно до Закону України „ Про державну реєстрацію актів цивільного стану”, Сімейного кодексу України та Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами ДРАЦС України проводяться відповідними відділами.
Бувають випадки коли у свідоцтві записано неправильне прізвище, власне ім’я або по батькові, перекручені дані про батьків, неточно вказана дата народження, відсутні дані про місце народження дитини. У цих випадках необхідно звернутись до відділу ДРАЦС ( попередня назва ЗАГС) за місцем проживання для внесення відповідних змін, доповнень.
Право подати заяву про внесення змін до актових записів цивільного стану мають:
особи, щодо яких складено актовий запис;
батьки неповнолітніх (малолітніх) дітей;
піклувальники неповнолітніх та опікуни малолітніх дітей;
опікуни недієздатних;
спадкоємці померлого.
Разом із заявою про внесення змін до актових записів цивільного стану необхідно подати такі документи:
паспорт,
свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;
інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті ( документи, які підтверджують правильність прізвища тощо).
Факти, зазначені в заяві, а також записи у свідоцтвах та інших поданих заявником документах, якщи вони викликають сумніви щодо їх достовірності, можуть бути перевірені відділом ДРАЦС шляхом направлення запитів до відповідних установ, організацій для затребування необхідних документів.
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ ДРАЦС складає обгрунтований висновок про внесення змін, доповнень до актового запису ( або декількох записів) цивільного стану або про відмову в цьому.
У разі відмови у внесення змін до актового запису цивільного стану у висновку чітко вказуються причини такої відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Унесення змін до актових записів цивільного стану провадиться відділом ДРАЦС за місцем зберігання відповідного первинного актового запису. Після цього виписується нове свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану з штампом „Повторно”, яке видається заявнику. Первинне свідоцтво, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку.
За наявності спору між заінтересованими особами зміни в актових записах цивільного стану провадяться на підставі судового рішення.
Заяви про внесення змін, поновлення та анулювання актових записів розглядаються у тримісячний строк з дня надходження заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).
За наявності поважних причин цей термін може продовжитись з письмового дозволу керівника відділу ДРАЦС Головного управління юстиції, але не більш як на три місяці.
Лиманський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головноготериторіального управління юстиції у Донецькій області.