Решение сесссии от 21.04.2016 №7/9-321
Про перейменування служби у справах дітей Краснолиманської міської ради Донецької області та затвердження Положення про службу у справах дітей Лиманської міської ради Донецької області в новій редакції
Відповідно до рішення Краснолиманської міської ради від 25.03.2016 № 7/8-244 «Про перейменування Краснолиманської міської ради та її виконавчого комітету», керуючись статтями 26,54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Перейменувати службу у справах дітей Краснолиманської міської ради Донецької області в службу у справах Лиманської міської ради Донецької області.
2. Затвердити Положення про службу у справах дітей Лиманської міської ради Донецької області (далі – Положення) в новій редакції, додається
3. Вважати таким, що втратило чинність пункт 2 Рішення Краснолиманської міської ради від 02.10.2008 року № 5/25-1860 «Про затвердження положення про служби у справах дітей Краснолиманської міської ради Донецької області».
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, депутатської діяльності, етики, законності, свободи слова та інформації (Дятлова) та заступника міського голови Гамаюнову Ю.М..
Міський голова П.Ф.Цимідан
Затверджено
рішенням міської ради
« » __________2016 рік
№ _____
ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей
Лиманської міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Служба у справах дітей Лиманської міської ради Донецької області (далі-служба) є структурним підрозділом міської ради, підзвітна і підконтрольна міській раді, підпорядкована виконавчому комітету міської ради, міському голові, секретарю міської ради, підпорядковується заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків, а також підзвітна службі у справах дітей обласної держадміністрації.
1.2. У своїй діяльності служба керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.
1.3. Положення про службу у справах дітей затверджується рішенням міської ради.
1.4. Працівники служби призначаються і звільняються з посад розпорядженням міського голови згідно з існуючим законодавством.
1.5. Посадові обов'язки працівників служби затверджуються міським головою або його заступником з питань діяльності виконавчих органів міської ради за напрямом діяльності.
1.6. Служба є юридичною особою, має право самостійного балансу, рахунки в органах Державного казначейства, має власний бланк, кутовий штамп, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
1.7. Ліквідація та реорганізація служби здійснюється за рішенням міської ради.
Повна назва: «Служба у справах дітей Лиманської міської ради Донецької області».
Юридична адреса: 84406, Донецької область м. Лиман вул. Незалежності, буд. 46.
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ СЛУЖБИ
Реалізація в місті державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
Розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими відділами
і управліннями міської ради, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
2.3. Координація зусиль всіх заінтересованих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності.
5. Забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї.
6. Здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форм власності.
2.6. Ведення державної статистики щодо дітей відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів.
2.7. Ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок).
2.8. Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
2.9. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню.
2.10. Підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.11. Визначення пріоритетних напрямів поліпшення в місті становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку, запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.12. Здійснює ведення Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Діти» (ЄІАС «Діти»).
2.13. Готує пропозиції щодо проведення заходів, спрямованих на покращення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей міста та профілактику негативних явищ у цій сфері.
2.14. Здійснює інші повноваження, покладені на службу, відповідно до чинного законодавства.
2.2. При здійсненні повноважень служба зобов’язана:
2.2.1. Забезпечити дотримання конституційних прав та свобод людини і громадянина, які закріплені в Конституції та законодавстві України.
2.2.2. Забезпечити виконання вимог діючого законодавства України щодо конфіденційності інформації відносно особи.
2.2.3. Не допускати в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
3. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ
Служба відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. Організовує розроблення і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення у місті становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
3.2. Надає в межах компетенції практичну, методичну та консультаційну допомогу закладам, підприємствам і організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам, координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту дітей та профілактики правопорушень серед них.
3.3. Контролює і координує діяльність центра соціально-психологічної реабілітації дітей м. Лиман Донецької області..
3.4. Сприяє:
3.4.1. В межах своєї компетенції розвитку різних форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створенню дитячих будинків сімейного типу.
3.4.2. Усиновленню, влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.
3.4.3. Можливості утворення прийомної сім’ї та дитячого будинку сімейного типу з числа кандидатів у прийомні батьки та батьки-вихователі за направленням з інших регіонів України.
3.4.4. Підприємствам всіх форм власності, організаціям та установам у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи, спрямованої на запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них.
3.5. Надає потенційним усиновлювачам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в районних службах, та видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною.
3.6. Готує:
3.6.1. Висновки про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини для іноземних громадян – кандидатів в усиновлювачі.
3.6.2. Висновок про можливість утворення дитячого будинку сімейного типу.
3.6.3. Акти обстеження житлово-побутових умов батьків-вихователів, прийомних батьків та умов проживання дітей.
3.6.4. Необхідний пакет документів з питань створення дитячих будинків сімейного типу, влаштування дітей до дитячих будинків сімейного типу та у прийомні сім’ї.
3.6.5. Звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу.
3.7. Бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу.
3.8. Здійснює перевірку умов проживання і виховання дітей у прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після влаштування у прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу.
3.9. Координує облік:
3.9.1. Кандидатів в усиновлювачі, сімей потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
3.9.2. Дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
3.9.3. Дітей, які можуть бути усиновлені, влаштовані до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу.
3.9.4. Дітей, які проживають в сім’ях, де батьки або особи, що їх замінюють, ухиляються від виконання батьківських обов’язків.
3.9.5. Дітей, які систематично самовільно залишають місця постійного проживання.
3.9.6. Дітей, які зазнали фізичного, психологічного, сексуального або економічного насилля в сім’ї.
3.9.7. Ведення в ЄІАС «Діти» даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів та даних дітей, які опинились в складних життєвих обставинах.
3.9.8 Розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника, молодшого 18 років.
3.10 Здійснює контроль:
3.10.1. За умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, у дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях.
3.10.2. За отриманням дітьми-вихованцями дитячих будинків сімейного типу і прийомними дітьми прийомних сімей соціальної допомоги та грошового забезпечення батьків чи припинення їх виплат.
3.10.3. За умовами роботи працівників, молодших 18 років, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності у разі необхідності.
3.10.4. За додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчинення ними правопорушень.
3.11. Разом з правоохоронними органами, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини та умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів.
3.12. Організовує і здійснює разом з виконавчими органами міської та районних у місті рад, представниками органів внутрішніх справ заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин та умов, що зумовлюють дитячу бездоглядність, безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
3.13. Виявляє разом з іншими виконавчими органами міської ради, органами внутрішніх справ, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та за участю громадськості дітей, які залишилися без піклування батьків.
3.14. Проводить загальноміські заходи, збори-наради у сфері соціального захисту дітей, запобігання бездоглядності та безпритульності серед них.
3.5 Сприяє вирішенню питань щодо оздоровлення та відпочинку дітей.
3.16. Уносить на розгляд виконавчого комітету міської ради пропозиції з питань створення дитячих будинків сімейного типу, влаштування дітей до дитячих будинків сімейного типу та у прийомні сім’ї.
3.17. Готує і подає на розгляд міському голові, виконавчому комітету міської ради пропозиції щодо створення сприятливих умов для реалізації програм і здійснення заходів соціального захисту дітей та утримання підпорядкованих їй закладів.
3.18. Подає до проектів програм соціально-економічного розвитку міста та проектів міського бюджету пропозиції в частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей.
3.19. Уносить міському голові пропозиції щодо утворення, реорганізації та ліквідації центру соціально-психологічної реабілітації дітей служби у справах дітей міської ради.
3.20. Надає організаційну і методичну допомогу центру соціально-психологічної реабілітації дітей, здійснює безпосередній контроль за його діяльністю.
3.21. Розробляє проекти програм, розпорядчих актів різної ваги, спрямованих на забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей.
3.22. Розробляє інструктивно-методичні документи для забезпечення виконання покладених завдань.
3.23. Уносить міському голові пропозиції щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб служби.
3.24. Подає у встановленому порядку пропозиції щодо відзначення державними та міськими нагородами посадових осіб міської та районних служб, навчально-виховних закладів, центру соціально-психологічної реабілітації дітей, підприємств, установ та організацій, застосовує згідно із законодавством інші форми морального і матеріального заохочення за досягнення у діяльності соціального захисту дітей, запобігання правопорушенням та дитячій бездоглядності.
3.25. Забезпечує виконання доручень міського голови, завдань виконавчого комітету міської ради.
3.26. Готує та подає у встановленому порядку статистичну звітність відповідно до законодавства та міжнародних стандартів.
3.27. Забезпечує розгляд у встановленому порядку заяв, скарг, звернень громадян, веде прийом громадян з питань, що належать до компетенції служби.
3.28. Опрацьовує запити і звернення народних депутатів, депутатів місцевих рад з питань, що належать до компетенції служби.
3.29. Забезпечує в межах своїх повноважень доступ до публічної інформації, розпорядником якої є служба.
3.30. Здійснює діловодство управлінської діяльності та кадрове діловодство відповідно до чинного законодавства та згідно з інструкціями і правилами діловодства.
3.31. Здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції та контроль за додержанням антикорупційного законодавства посадовими особами служби.
3.32. Проводить в межах компетенції інформаційно-роз’яснювальну роботу через засоби масової інформації.
3.33. Виконує інші функції, пов’язані з реалізацією наданих повноважень.
4 ПРАВА СЛУЖБИ
Служба має право:
4.1. Приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов’язковими для виконання структурними підрозділами центральних органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, посадовими особами, громадянами, та направляти рішення служб щодо дітей до місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності.
4.2. Отримувати у визначений службою строк від структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, посадових осіб повідомлення про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень.
4.3. Одержувати в межах повноважень та у встановленому порядку від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ й організацій всіх форм власності інформацію, документи, а від органу державної статистики – статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань.
4.4. Звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ й організацій усіх форм власності у разі порушення прав і інтересів дітей, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги.
4.5. Проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень.
4.6. Перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, установах та організаціях усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників, молодших 18 років, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.7. Звертатися до суду в інтересах дитини для виконання покладених на службу завдань, передбачених цим положенням, представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності.
4.8. Відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах та перебувають на обліку в службі у справах дітей, за місцем їх проживання, навчання, роботи, вживати заходів для соціального захисту дітей.
4.9. Запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень і вживати заходів для усунення таких причин.
4.10. Порушувати перед відповідними виконавчими органами міської та районних у місті рад питання про накладання дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих відповідною службою у справах дітей.
4.11. Порушувати перед відповідними органами питання про притягнення до відповідальності згідно із законодавством фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей.
4.12. Залучати для розгляду питань, що належать до її компетенції, посадових осіб виконавчих органів міської ради, представників підприємств, установ, організацій всіх форм власності, об’єднань громадян та благодійних організацій (за погодженням з їх керівниками).
4.13. Розробляти й реалізувати власні та підтримувати громадські проекти програм соціального спрямування з метою забезпечення захисту свобод і законних інтересів дітей.
4.14. Скликати у встановленому порядку наради, конференції, семінари з питань за напрямом діяльності.
4.15. Укладати у встановленому порядку угоди про співпрацю з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими, іншими громадськими та благодійними організаціями.
4.16. Визначати потребу у створенні і функціонуванні спеціальних установ для дітей і закладів соціального захисту на території міста та подавати у встановленому порядку пропозиції щодо їх утворення.
4.17. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, в ній утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників, керівників інших структурних підрозділів держадміністрації, органів внутрішніх справ, представників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян та благодійних організацій. Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника служби. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби.
5. Організація роботи
5.1. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими виконавчими органами міської ради, а також з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадянами та їх об’єднаннями з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
5.2. Службу очолює начальник, який призначається на посаду міським головою у встановленому законом порядку.
5.3. Начальник служби здійснює функціональні обов’язки відповідно до повноважень служби та несе персональну відповідальність за виконання покладених на службу завдань.
5.4. Посадові інструкції начальника служби затверджуються міським головою або його заступником з питань діяльності виконавчих органів міської ради за напрямом діяльності.
5.5. До складу служби входить сектор опіки, піклування та усиновлення дітей. На сектор опіки, піклування та усиновлення дітей покладаються функції проведення процедури усиновлення, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей. Штатна чисельність сектора встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.
5.6. Служба утримується за рахунок коштів міського бюджету. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників, кошторис доходів і видатків затверджується міською радою. Штатний розпис служби узгоджується фінансовим управлінням міської ради і затверджується міською радою.
5.7. У разі утворення структурних підрозділів у складі служби начальник служби затверджує їх положення.
6. МАТЕРІАЛЬНО-ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ СЛУЖБИ
6.1. Служба забезпечується приміщенням, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, та доступом до мережі Інтернету, відповідно обладнаним місцем для зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами з питань соціального захисту дітей і запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень та іншим за рахунок коштів місцевого бюджету.
6.2 Структура, загальна численність і фонд оплати праці працівників служби затверджуються рішенням міської ради.
6.3. Функції ведення бухгалтерського обліку служби у справах дітей міської ради покладаються на відділ обліку та звітності міської ради.
6.4 Майно служби є комунальною власністю територіальної громади міста і служби на праві оперативного управління.
7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СЛУЖБИ
7.1. Служба несе відповідальність за виконання покладених на неї повноважень.
7.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники служби притягуються до відповідальності згідно чинного законодавства
Положення підготовлено службою у справах дітей Лиманської міської ради Донецької області
Начальник служби С.І. Голєв
Секретар міської ради Т.Ю Каракуц