Анализ влияния регуляторного акта

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Тип документа: 
Аналіз впливу регуляторних актів
Дата: 
29.12.2011

Про збір за місця для паркування транспортних засобів

Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення Краснолиманської міської ради

 «Про збір за місця для паркування транспортних засобів»

 

Опис проблеми

Податковим Кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року реформується податкова система України. При цьому ліквідується значна низка місцевих податків і зборів: ринковий збір, комунальний податок, податок з реклами, збір за видачу ордера на квартиру, збір за паркування автотранспорту, збір за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі, курортний збір. У 2010 році до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів надійшло 397 тис. грн., у тому числі ринковий збір – 172,2 тис. грн..(43,4%), комунальний податок – 167,7 тис. грн. (42,2%), за паркування автотранспорту – 18,2 тис. грн. (4,6%), інші податки і збори – 38,9 тис. грн. (9,8%).

Податковим Кодексом України визначений перелік місцевих податків і зборів:

-                           місцеві податки: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; єдиний податок;

-                           місцеві збори: збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір.

Даний аналіз регуляторного впливу розроблено щодо встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів.

Збір за місця паркування транспортних засобів встановлюється Податковим Кодексом України на заміну збору за паркування автотранспорту. При цьому змінюється база справляння збору, ставки збору.

Справляння збору за місця для паркування транспортних засобів сприятиме вдосконаленню системи оподаткування в частині упорядкування земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.

Ціль регулювання

1. На законодавчому рівні затвердження механізму справляння та порядок сплати збору за місця для паркування транспортних засобів з метою досягнення їх максимальної ефективності;

2. удосконалення розміщення місць для паркування транспортних засобів, визначення найбільш рентабельних земельних ділянок для організації діяльності з паркування транспортних засобів;

3. вирішення соціальних проблем населення міста (завдяки додатковим надходженням коштів).

Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі

Альтернативою до прийняття запропонованого регуляторного акту є:

1. Не введення на території міста Красний Лиман збору за місця для паркування транспортних засобів, це призведе до втрат міського бюджету, а місто буде поставлено в менш вигідні умови у порівняні з іншими адміністративно-територіальними одиницями України, де такий збір буде введено.

2. Залишення в місті існуючого порядку та діючих нині рішень міської ради щодо збору за місця для паркування транспортних засобів не можливе, тому що вони не відповідають вимогам чинного законодавства.

Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання проблеми

      Механізмом реалізації вищезгаданих цілей є прийняття рішення міської ради «Про збір за місця для паркування транспортних засобів».

      З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів:

- затвердження механізму справляння та ставок збору за місця для паркування транспортних засобів в м. Красний Лиман;

- визначення земельних ділянок та переліку підприємств, організацій, фізичних та юридичних осіб, які можуть справляти збір за місця для паркування транспортних засобів;

- оприлюднення регуляторного акта в засобах масової інформації.

Очікувані результати

      Проект документа, що планується прийняти, відображає інтереси трьох основних груп: місцева влада; суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні та фізичні особи); населення.

      Таблиця вигод та витрат

 

Базові групи інтересів

Вигоди

Витрати

1. Місцева влада

- Приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового Кодексу України, удосконалення системи місцевого оподаткування;

- зменшення обсягів тіньової економіки.

- витрати на інформаційне забезпечення документу

2. Суб’єкти підприємницької діяльності (фізичні та юридичні особи)

- упорядкування земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів;

- прозорість та спрощення системи управління.

- обов'язкові платежі податкового характеру;

- ведення обліку та надання податкової звітності

 

3. Населення

- надходження коштів від справляння збору за місця для паркування транспортних засобів будуть спрямовані на вирішення соціальних проблем населення та покращення інфраструктури міста, збільшення фінансування місцевих бюджетних програм;

- новий порядок справляння збору дозволить більш ефективно використовувати земельні ділянки, що належать територіальній громаді м. Красний Лиман

- витрати щодо сплати збору за місця для паркування транспортних засобів будуть нести фізичні і юридичні особи, що будуть паркувати свої транспортні засоби на земельних ділянках, які належать територіальній громаді м. Красний Лиман

         Проектом рішення міської ради «Про збір за місця для паркування транспортних засобів» затверджується Положення про збір данного виду податку, згідно якого визначаються база справляння збору, ставка та порядок обчислення і сплати збору, а також податковий період.

          В зв'язку з неможливістю визначити кількісні показники дії регуляторного акту та невирішення питання щодо бази оподаткування збору за місця для паркування транспортних засобів, це буде здійснено при базовому відстеженні на підставі інформації Краснолиманського відділення СОДПІ та фінансового управління в м. Красний Лиман, управління держкомзему у м. Красний Лиман.

Обгрунтування строку дії регуляторного акта

       Регуляторний акт «Про збір за місця для паркування транспортних засобів» впроваджується на необмежений термін та може бути змінений в разі виникнення такої потреби внаслідок зміни чинного законодавства.

Визначення показників результативності регуляторного акта

            Визначення показників результативності регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;

- кількість та розмір земельних ділянок для організації діяльності з паркування транспортних засобів, кількість місць для паркування;

- розмір коштів та час, що будуть витрачатися суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

- сума надходжень до міського бюджету від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів, а також до державних цільових фондів.

Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження  результативності регуляторного акта

      Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись згідно з Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” фінансовим управлінням міської ради:

-        базове відстеження протягом 45 дів з дня набрання чинності регуляторного акта;

-        повторне відстеження через рік після набрання чинності регуляторного акта;

-        періодичне відстеження один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.

 

Аналіз розроблено відділом економіки міської ради.

 

 

Міський голова                                                                                          Л.Г. Перебийніс

 

Начальник відділу економіки міськоі ради                                                    Н.П. Авдєєнко


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144