АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
25.11.2011

Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель населеного пункту м. Красний Лиман.

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

«Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель  населеного пункту м. Красний Лиман » 

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту міста Красний Лиман» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

 

1. Визначення проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом регулювання господарських відносин.

 

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 – 7 років. В місті Красний Лиман така оцінка проведена в 2000 році Державним підприємством «Донецький регіональний центр державного земельного кадастру» та затверджена рішенням сесії міської ради від 28.12.2000 року «Об утверждении денежной оценки земли в городе Красный Лиман» введена в дію з 01.01.2001 року.

З часу виконання попередньої нормативної грошової оцінки, відбулися значні зміни. У розвиток інфраструктури здійснено капіталовкладення для будівництва і реконструкції магістральної вулично-дорожньої мережі, удосконалення системи інженерного забезпечення водопроводів, водовідведення, електромережі, інженерної підготовки території і благоустрою. Значно збільшилася кількість земель комерційного використання, суттєво змінилися показники на ринку нерухомості.

Враховуючи те, що  завершився семирічний термін дії нормативної грошової оцінки, в січні 2008 року Краснолиманською міської радою укладено договір з «Донбасбудрозвідування» (філія Державне підприємство «УкрНДІІНТВ») щодо розробки нової нормативної грошової оцінки земель міста. Робота виконана –    розроблена технічна документація із землеустрою щодо визначення нормативно – грошової оцінки земель міста Красний Лиман яка пройшла експертизу в Державному агентстві земельних ресурсів України, висновок державної експертизи землевпорядної документації від 18.07.2011 р. № 294-11.

            Прийняття цього регуляторного акта - рішення міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель  населеного пункту міста Красний Лиман» передбачає використання нормативної грошової оцінки земель міста Красний Лиман для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних             ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

 

2. Цілі регулювання:

- визначення механізму введення в дію нормативної грошової оцінки земель населеного пункту міста Красний Лиман;

- врегулювання правовідносин між Краснолиманською міською радою та суб’єктами господарювання;

- стимулювання ефективного та раціонального використання землі на засадах ринкової економіки, визначення ринкової вартості земельних ділянок;

- задоволення інтересів держави та територіальної громади, можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, додаткового фінансування міського господарства.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення визначених цілей є:

1. Застосування для визначення плати за земельні ділянки, грошову оцінку, проведену в 2000 Державним підприємством «Донецький регіональний центр державного земельного кадастру», затверджену рішенням сесії міської ради від 28.12.2000 року та введену в дію з 01.01.2001 року, з урахуванням коефіцієнтів індексації за минулі роки 1,5888. Але з часу виконання попередньої нормативної грошової оцінки, відбулися значні зміни. У розвиток інфраструктури здійснено капіталовкладення для будівництва і реконструкції магістральної вулично-дорожньої мережі, удосконалення системи інженерного забезпечення водопроводів, водовідведення, електромережі, інженерної підготовки території і благоустрою. Значно збільшилася кількість земель комерційного використання, суттєво змінилися показники на ринку нерухомості.

2. Прийняття проекту цього регуляторного акта – рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту м. Красний Лиман».

Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана другій, оскільки обраний спосіб досягнення визначених цілей дозволяє вирішити визначені проблеми. Зважаючи на те, що чинне законодавство чітко регламентує порядок  визначення нормативної грошової оцінки земель, не існує альтернативи стосовно її визначення.

 

4. Опис механізмів і заходів, які пропонуються для розв’язання  проблеми:

Реалізація запропонованого регулювання здійснюватиметься шляхом оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації з метою суспільного обговорення проекту регуляторного акту та надання зауважень та пропозицій від громадськості; забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

            Приклади розрахунку нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок:

Приклад № 1 Грошова оцінка земельної ділянки підприємства

 

         Земельна ділянка площею 15486 м.кв. розташована в оціночному районі № 65 в межах економіко-планувальної зони  V, яка має значення коефіцієнту Км2=1,13, де вартість земель міста з урахуванням коефіцієнту Км2 буде дорівнювати 108,80 грн. за 1 м.кв.

        Згідно схеми прояву локальних факторів оцінки підприємство розташоване в зоні пішохідної доступності до громадського центру (К=1,15), в зоні пішохідної доступності до зупинок зовнішнього транспорту (К=1,15), в зоні пішохідної доступності до зон відпочинку (К=1,15), прирейкова зона (К=1.1) Ділянка підприємства розташована в зоні перевищення припустимого рівня шуму (К=0,93), прилягає до вулиці без каналізації (К=0,95).

       Таким чином, із загальної кількості локальних факторів, які мають вплив на нормативну грошову оцінку земельної ділянки підприємства, ми використовуємо п’ять. Сукупний локальний коефіцієнт КмЗ становитиме:

 

                                  КмЗ=1,15 x 1,15 x 1,15 x 1.1 x 0,93 x  0,95 = 1,48

 

        Дана ділянка відноситься до категорії «Землі промисловості» і згідно таблиці 1.1. «Порядку…» має коефіцієнт Кф = 1,20.

 

       Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. території підприємства становитиме:

 

                                        Цн = 108,80 x 1,48 x 1,20 = 193,23 грн.

 

        Нормативна грошова оцінка всієї земельної ділянки площею 15486 м.кв. складатиме:

 

                              193,23 грн/м.кв. x 15486  = 2992359,78

 

Приклад № 2 Грошова оцінка земельної ділянки під забудовою, що перебуває у власності громадянина

 

         Земельна ділянка, що перебуває у власності громадянина, розташована в оціночному районі № 27, в межах економіко-планувальної зони VІ, яка має значення коефіцієнту Км2 = 1,07, де вартість земель міста з урахуванням коефіцієнту Км2 буде дорівнювати 103,02 грн. за 1 м.кв.

         Згідно схем впливу локальних факторів, земельна ділянка розташована в зоні пішохідної доступності до громадського центру (К = 1,1), в зоні пішохідної доступності до зупинок зовнішнього транспорту (К = 1,1), в зоні пішохідної доступності до зон відпочинку (К = 1Д). Ділянка знаходиться в водоохоронній зоні (К = 1,05); примикає до вулиці: без централізованої каналізації (К = 0,95); без централізованого теплопостачання (К = 0,95), без централізованого газопостачання (К = 0,95).

         Сукупний локальний коефіцієнт КмЗ складатиме:

 

                           КмЗ = 1,1 x 1,1 x 1,1 x 1,05 x 0,95 x 0,95 x = 1,20

 

       Коефіцієнт функціонального використання Кф для присадибної ділянки становить 1,0 (землі житлової забудови).

 

       Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки громадянина складає:

 

                                    Цн = 103,02 грн. x 1,20 x 1,00 = 123,62 грн.

 

       Нормативна грошова оцінка всієї земельної ділянки площею 600 м.кв. складатиме:

 

                                  123,62 грн/м.кв x 600 м.кв. = 74172

 

Приклад № 3 Грошова оцінка земельної ділянки комерційного використання

 

       Земельна ділянка магазину, розташована в 82 оціночному районі в межах економіко-планувальної зони І, яка має значення коефіцієнту Км2 = 1,51 де вартість земель міста з урахуванням коефіцієнту Км2 буде дорівнювати 148,38.

       Згідно схем прояву локальних факторів оцінки територія земельної ділянки розташована в зоні магістралі підвищеного місто формуючого значення (К = 1,2), в зоні пішохідної доступності до зон відпочинку (К = 1,15), в зоні пішохідної доступності до зон відпочинку (К=1,15), ділянка розташована в зоні перевищення припустимого рівня шуму (К=0,93), прирейкова зона (К=1,0).

        Таким чином сукупний локальний коефіцієнт КмЗ становитиме:

 

                               КмЗ = 1,2 x 1,15 x 1,15 x 0,93 x 1,0 = 1,48

 

        Дана ділянка відноситься до категорії «Землі комерційного використання» і згідно таблиці 1.1 «Порядку …» «Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)» має коефіцієнт Кф = 2,50.

        Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки торгівельного закладу складає:

 

                                    Цн – 145,38 грн. x 1,48 x 2,50 = 537,91

 

        Нормативна грошова оцінка всієї земельної ділянки площею 110 м.кв. складатиме:

 

                             537,91 грн/м.кв. x 1599 = 860118,09 грн.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта:

Прийняття запропонованого регуляторного акта дасть змогу забезпечити:

  • введення в дію нормативної грошової оцінки земель міста Красний Лиман;
  • практичне застосування нової нормативної грошової оцінки земель населеного пункту м. Красний Лиман для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, продажу забудованих земель та проведення земельних аукціонів;
  • направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, додаткового фінансування міського господарства.

Враховуючи неможливість розв’язання проблеми за допомогою ринкових механізмів і потреби в державному регулюванні, здійснення робіт із розроблення нормативної грошової оцінки і запровадження заходів із застосування виконується за рахунок бюджетних коштів, що буде компенсовано збільшенням надходжень від плати за землю.

Головним зовнішнім чинником, що впливатиме на дію регуляторного акта є зміна законодавства та підзаконних актів у сфері земельних відносин, оцінки земель.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта:

Запровадження нормативно-правового акта, орієнтованого на реалізацію Закону України «Про оцінку земель», дозволить максимізувати корисність використання ресурсного потенціалу територіальної громади.

Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, в яких земельні ділянки знаходяться у власності або  користуванні; інтереси держави, органу місцевого самоврядування.

Основними групами впливу даного документу слід вважати:

- орган місцевого самоврядування;

- територіальну громаду міста Красний Лиман;

- громадян та юридичних осіб, у яких земельні ділянки знаходяться у власності або у користуванні.

Група впливу

Вигоди

Витрати

Орган місцевого самоврядування

Збільшення бази оподаткування та обсягу  надходжень до місцевого бюджету;

Позитивний імідж влади;

Наявність більш повної інформації про земельні ділянки.

Витрати на виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту м. Красний Лиман

 Процедура розробки регуляторного акту

Територіальна громада міста Красний Лиман

Регулювання та планування надходжень до міського бюджету, більш ефективне  використання земельних ресурсів територіальної громади, можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери міського господарства.

Відсутні

 

Юридичні та фізичні особи, які мають земельні ділянки у власності та використанні

Підвищення відповідальності за не ефективне використання земельних ділянок;

Зменшення не офіційних видатків внаслідок зменшення рівня корупції.

Збільшення розмірів сплати за землю;

Витрати на отримання довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Плата за користування землею складається з платежів земельного податку та орендної плати. Земельний податок по місту сплачують: юридичні особи; фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності; фізичні особи – громадяни, які мають у власності нежитлові будівлі та споруди, а також громадяни, які мають у власності житлові будинки та земельні ділянки, надані для ведення підсобного господарства.

Земельний податок у 2010 році сплачували:

-         27 юридичних осіб, загальна площа земельних ділянок – 282,4 га, нарахована сума земельного податку склала – 733,1 тис. грн.;

-         39 підприємців, площа земельних ділянок – 9,67 га, нарахована сума податку 59,8 тис. грн.;

-         33 фізичні особи платники земельного податку, які мають у власності нежитлові будівлі та споруди, загальна площа 0,96 га, та яким був нарахований земельний податок у сумі – 15,6 тис. грн.;

-         громадяни, у користуванні яких знаходяться земельні ділянки під житловими будинками площею 497,8 га та надані для ведення підсобного господарства – 176,95 га, сума нарахованого податку складала – 44,9 тис. грн..

Краснолиманська міська рада станом на 01.01.2011 року мала 424 договори оренди землі, в тому числі по місту – 160 договорів. В зв’язку з застосуванням оновленої нормативної грошової оцінки землі по місту ( після її затвердження) перегляду будуть підлягати 160 договорів оренди, загальна площа яких – 28,8 га, річна орендна плата по ним складає 1162,8 тис.грн.:

-         по юридичним особам передбачається до перегляду 69 договорів, загальна площа яких – 21,6 га. сума річної орендної плати – 817,3 тис.грн.;

-          по фізичним особам – 91 договір, загальна площа земельних ділянок – 7,2 га, орендна плата складає 345,5 тис.грн. на рік.

Нараховані платежі за землю у 2010 році за земельні ділянки в межах міста Красний Лиман склали: з податку на землю – 853,4 тис.грн., орендної плати 1162,8 тис.грн. При застосуванні оновленої нормативної грошової оцінки землі по місту надходження очікувано зростуть на 60 %, тобто на 1210 тис.грн. на рік.

7.  Строк дії регуляторного акта:

Запропонований регуляторний акт запроваджується на термін, передбачений статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» (на момент розробки регуляторного акту нормативна грошова оцінка земельних ділянок несільськогосподарського призначення проводиться не рідше, як один раз у 5-7 років). При зміні чинного законодавства термін дії регуляторного акту може бути змінений.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта:

В 2000 році базова вартість 1 кв.м земель міста становила 35,7 грн./кв.м. На сьогоднішній день з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2000-2009 роки базова вартість 1 кв.м  земель міста становить – 55,86 грн./кв.м. Після прийняття нової нормативної грошової оцінки середня (базова) вартість землі м. Красний Лиман становитиме 96,28 грн./кв.м.

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття а саме, відстеження результатів акта буде здійснюватись шляхом проведення базового відстеження до дня набрання чинності регуляторного акту, повторне відстеження – через  два роки з дня набрання чинності більшістю його положень та періодичного відстеження через три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту відповідно до ст. 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

   Відстеження буде здійснюватися Краснолиманською міською радою сумісно з управлінням Держкомзему у місті Красний Лиман Донецької області.

 

Міський голова                                                                                   Л.Г. Перебийніс

 

Начальник управління Держкомзему

у місті Красний Лиман Донецької області                                       А.-Ж.А Джумалієв


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144