Анализ влияния регуляторного акта

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
25.06.2011

Аналіз регуляторного впливу рішення виконавчого комітету міської ради “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом на міських маршрутах”

 

1. Визначення проблеми та її аналіз

Рішенням виконавчого комітету міської ради від 16.12.2009 року № 436 “Про погодження тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом” з 01.01.2010 року на міських маршрутах встановлені тарифи на рівні 1,50 грн. Вартість перевезення кожного місця багажу - 1,80 грн. (з ПДВ). Діяльність по перевезенню пасажирів автобусними маршрутами здійснює ПП “Луч”.

За результатами аналізу діючі тарифи не в змозі забезпечити беззбиткову роботу                 ПП “Луч”, оскільки на даний час собівартість перевезення вища прийнятих тарифів. Автопарк не має можливості для поновлення рухомого складу, проведення капітального ремонту автомобілів та забезпечення соціальних гарантій для робітників.

Враховуючи викладене, виникла необхідність реалізації повноважень виконавчого комітету міської ради по встановленню економічно обґрунтованих тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в міському сполученні з урахуванням їх зростання.

Дія регуляторного акту буде поширюватись, як на автоперевізника, так і на користувачів автомобільних послуг - пасажирів.

2. Мета державного регулювання

Регулювання тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в міському сполученні запроваджується з метою сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту, недопущення необґрунтованого підвищення тарифів, покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємства, керованості ціновою ситуацією на ринку автоперевезень.

3. Альтернативи

В якості альтернативи до запровадженого регулювання можливо розглянути ситуацію, коли деякий час тарифи залишатимуться без зміни. У даному випадку це призведе до банкрутства автопідприємства, погіршення технічного стану рухомого складу, погіршення надання послуг автомобільним транспортом, втрати кваліфікованих працівників внаслідок недоотримання встановленого рівня мінімальної заробітної плати, що, в свою чергу, ставить під загрозу стале задоволення потреб населення міста в автоперевезеннях. Дана альтернатива є неприйнятною.

Одним з альтернативних заходів для автоперевізника могло б бути зниження цін на паливо-мастильні матеріали, запчастини, зменшення заробітної плати, але фактично це не може відбутися.

Тому вирішення проблеми можливо лише у разі перегляду тарифів на перевезення пасажирів в бік їх збільшення.

4. Механізми та заходи

Механізми та заходи, які забезпечать впровадження регуляторного акту, не потребують матеріальних витрат.

Розрахунки вартості перевезення 1 пасажиру на міських маршрутах, були надані ПП “Луч”. Згідно розрахунків вартість перевезення 1 пасажиру в міському сполученні станом на 18.04.2011 року складала 2,01 грн.

Проте, відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року № 1175, приватним підприємством “Луч” проведено розрахунок планових витрат операційної діяльності підприємства на 2011 рік. Відповідно до розрахунку при планових витратах ПП “Луч” в 2011 році тариф на перевезення 1 пасажиру складатиме 2,32 грн.

З метою врахування інтересів як пасажирів, так і перевізника; недопущення соціальної напруги в місті, з одного боку, та поліпшення фінансового стану автоперевізника, з другого боку; з урахуванням рівня рентабельності 15 %, підготовлено проект рішення виконавчого комітету, яким збільшується тариф на перевезення пасажирів автотранспортом, який працює в звичайному режимі руху в міському сполученні до 2,00 грн.

Тариф на перевезення кожного місця багажу (вантаж, розміри якого не перевищують                 100-50-30 сантиметрів, вагою від 10 до 40 кілограмів) встановлюється на рівні 2,00 грн.

Існуючі тарифи на перевезення пасажирів не змінювались з січня 2010 року, в той час коли середній розмір пенсії збільшився в 18,2 %; збільшилися в середньому ціни на стиснутий газ на 43,1 %; бензин (А 95) - на 40,4 %; автошини (для автобусу марки РУТА - на 55,8 %, автобусу марки ПАЗ - на 54,5 %, автобусу марки ЛАЗ - в 2,1 р.б.).

 

Аналіз основних статей витрат

№ з/п

Найменування витрат

Станом на:

Відхилення, % 

(ст. 4:ст.3)

 

10.09.09

20.06.11

1

2

3

4

5

1.

Паливо:

Бензин А-95, грн./л

Стиснутий газ, грн./л.

 

7,55

3,48

 

10,60

4,98

 

140,4

143,1

2.

Вартість автошин, грн. за одиницю

- автобус марки РУТА

- автобус марки ПАЗ

- автобус марки ЛАЗ

 

430,0

1100,0

1163,64

 

670,0

1700,0

2500,0

 

155,8

154,5

в 2,1 р.б.

3.

Акумулятор 190а, грн.

1260,0

1400,0

111,1

4.

Середньомісячна зарплата водіїв ПП “Луч”, грн.

1066,6

(за січень-вересень 2009 року)

1063,0

(за січень-березень 2011 року)

99,7

 

 

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в міському сполученні забезпечить рентабельну роботу автоперевізника, надасть можливість виконавчому комітету міської ради оперативно приймати заходи по задоволенню потреб населення в автоперевезеннях.

Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акта, будуть:

- значне подорожчання паливо-мастильних матеріалів;

- збільшення розмірів мінімальної заробітної плати;

- зміна чинного законодавства у сфері пасажирських автоперевезень.

Зазначені чинники мають значний вплив на результативність запропонованого регуляторного акта. Тому, буде запроваджений постійний моніторинг щодо їх оцінки.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту

Очікувані результати прийняття рішення виконавчого комітету міської ради визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

 

Вигоди

(перелік очікуваних факторів)

Витрати

(перелік очікуваних факторів)

Сфера інтересів держави

Збільшення обсягу надходжень податків до державного та місцевих бюджетів

Обмеження надходжень податків до державного та місцевих бюджетів

Сфера інтересів суб’єктів підприємницької діяльності (автоперевізники)

Беззбиткова та рентабельна робота автоперевізника

 

Створення економічних умов для розвитку пасажирських перевезень на автобусних маршрутах

 

 

При розрахунку тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні передбачається рівень рентабельності в розмірі 15 % до собівартості, що за умови зростання заробітної плати та інших витрат може привести до обмеження обсягу прибутку підприємства та коштів, які використовуються на його розвиток, модернізацію та реконструкцію

 

Капітальні вкладення: обмеження прибутку через оновлення рухомого складу

Сфера інтересів громадян – споживачів послуг

Захист населення від необґрунтованого різкого та невиправданого підвищення вартості проїзду

 

Повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг

 

Підвищення безпеки автоперевезень, внаслідок придбання нового рухомого складу

Підвищення вартості проїзду в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні

Соціально-економічні наслідки передбачених заходів

Внаслідок прийняття рішення виконавчого комітету міської ради “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом на міських маршрутах” забезпечується соціальний захист населення від необґрунтованого підвищення тарифів, покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємства, оновлення рухомого складу.

Підвищення тарифу, яке передбачено регуляторним актом, не буде обтяжливим для населення, соціально-захищені категорії матимуть змогу користуватися пільговим проїздом, а підприємству забезпечить беззбиткову роботу, для міста буде вирішена проблема перевезення пасажирів.

7. Строк дії

Проектом термін дії рішення не визначається, отже є безстроковим. Термін дії акту може бути змінений лише у разі виникнення такої потреби (у зв’язку з підвищенням середньої вартості паливо-мастильних матеріалів; середньомісячної заробітної плати водіїв автопідприємства, інших чинників).

8. Визначення показників результативності регуляторного акту

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акту визначаються за допомогою статистичних показників: середньої вартості паливо-мастильних матеріалів в                          м. Красний Лиман; середньої вартості автомобільних шин на транспортні засоби; пасажирообігу; середньої заробітної плати.

9. Відстеження результативності

Відстеження результативності рішення буде здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних (середньої вартості паливо-мастильних матеріалів, автомобільних шин, рухомого складу, мінімальної заробітної плати водіїв) та на підставі інформації, отриманої від суб'єкта господарювання, на якого поширюється дія регуляторного акту (розрахунки собівартості перевезення одного пасажира).

Базове відстеження буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень.

Повторне відстеження у липні 2012 року.

Періодичне відстеження у жовтні 2014 року.

Аналіз розроблено відділом економіки, торгівлі, розвитку підприємництва і інвестиційної політики міської ради.

 

Міський голова                                                                                                                  Л.Г. Перебийніс


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144