Решение сессии от 23.12.2015 №7/3-67
Про затвердження Програми розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки.
КРАСНОЛИМАНСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
від |
23.12.2015 |
№ |
7/3-67 |
м. Красний Лиман |
|
Про затвердження Програми розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки. |
|
|
|
|
|
З метою подальшого розвитку земельних відносин і охорони земель, а також виконання заходів з проведення земельної реформи, збереження, відтворення та забезпечення раціонального використання земельних ресурсів на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки, відповідно до Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, на підставі Земельного кодексу України, законів України “Про землеустрій”, “Про охорону земель”, “Про оцінку земель”, “Про державний земельний кадастр” інших законодавчих актів в галузі земельних відносин, ст. 26 Закона України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки та заходи з проведення земельної реформи, збереження, відтворення та забезпечення раціонального використання земельних ресурсів на терії Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки (додається).
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань агропромислового комплексу, регулювання земельних відносин та охорони природних ресурсів (Гергель) та заступника міського голови .
Міський голова П.Ф. Цимідан
Затверджено
рішенням Краснолиманської міської ради
«____» __________ 2015 № ____________
Додаток: Заходи з проведення земельної реформи, збереження, відтворення та
забезпечення раціонального використання земельних ресурсів на території Краснолиманської міської ради Донецької області на 2016-2020 роки
ПАСПОРТ
(загальна характеристика програми)
Програма розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради Донецької області
на 2016-2020 роки
1 Ініціатор розроблення програми Краснолиманська міська рада, Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області
2 Дата, номер і назва розпорядчого документа органу місцевого самоврядування про розроблення програми розпорядження міського голови від р № « Про розробку проекту Програми розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки»
3 Розробник програми Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області
4 Співрозробники програми Краснолиманська міська рада, Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької област
5 Відповідальний виконавець програми Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області, міський голова
6 Учасники програми Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області, органи місцевого самоврядування, організації, що мають ліцензії на виконання землевпорядних та землеоціночних робіт
7 Термін реалізації програми 5 років (2016-2020)
Етапи реалізації (щоквартально, щорічно)
8 Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього 11 млн 626,9 тис грн, у тому числі:
8.1. коштів державного бюджету 405,5 тис грн
8.2. коштів обласного бюджету 837,1 тис грн
8.3. коштів місцевого бюджету 7013,2 тис грн
8.4. коштів підприємств 2546,1 тис грн
8.5. коштів інших джерел 825,0 тис грн
2 ОСНОВНІ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН
Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області забезпечує впровадження державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, відтворення, охорони земель та проведення моніторингу.
За період проведення земельної реформи у місті та районі виконано певний обсяг робіт, а саме: виготовлені схеми землеустрою та техніко-економічні обгрунтування використання та охорони земель міської, селищних та сільських рад (2005-2010 рр), проведена нормативна грошова оцінка земель міста, сел та селищ району (2010-2012 рр); проведена грошова оцінка земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на площі 962га, проінветаризовано близько 6 тис. га земель несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів та близько 26 тис. га за їх межами, відкореговано та затверджено генеральний план міста, здійснюється формування території та встановлення меж м. Красний Лиман, с. Діброва.
Подолано державну монополію на земельну власність, набуває темпів розвиток ринку землі.
Наряду з цим ще багато проблемних питань:
1. не приділяється достатньої уваги головному завданню земельної реформи раціональному використанню та охороні земель;
2. неефективно використовуються землі, на яких розміщені об’єкти промисловості, транспорту. Це є причиною загострення екологічної ситуації, що негативно впливає на здоров’я міського населення шляхом забруднення повітряного і водного басейнів.
3. формування землекористувань в умовах застарілого генерального плану міста, селищ або його відсутності в селах привело до не завжди обґрунтованих параметрів землекористувань, їх просторового розміщення.
4. невідповідність нормативно-правових актів до законів, Земельного кодексу України, ускладнена процедура надання (продажу) земельних ділянок затримують розвиток земельних відносин;
5. недостатня ефективність використання земель, зайнятих водою, відсутність водоохоронних зон.
Основні проблемні питання які не вирішені з попередньої програми і актуальні на теперішній час:
- не встановлено межі населених пунктів, адміністративно - територіальних утворень району ;
- не встановлено межі прибережних захисних смуг річки Сіверський Дінець, Червонооскільського водосховища та інших водних об’єктів району;
- відсутність оновлених планово-картографічних матеріалів території міста та району;
- не завершено інвентаризацію земель несільськогосподарського призначення міста та інших населених пунктів та земель за їх межами;
- відсутність фінансового забезпечення заходів програми та ін..
У процесі використання землі необхідно поєднувати як інтереси конкретних землекористувачів та землевласників так і територіальної громади міста, тобто використання земель повинно:
- відповідати соціально-економічним інтересам розвитку міста і конкретних землекористувачів та землевласників;
- найбільш повно враховувати природні й економічні умови й властивості конкретних земельних ділянок і передбачати оптимальне співвідношення спеціалізації з територіальними особливостями;
- забезпечувати оптимальну взаємодію з навколишнім середовищем, охорону землі в процесі її використання;
- передбачати постійне удосконалення технологічних процесів, які безпосередньо пов’язані як з використанням земель, так і не пов’язаних, але таких, що впливають на стан земель та якість вирощуваної продукції.
Проведення достатніх обсягів вищезазначених землевпорядних робіт потребує відповідного фінансування.
Вивчення сучасного стану плати за землю свідчить, що кошти спрямовуються на погашення бюджетних боргів та на інші цілі не пов’язані з вирішенням питань реформування та розвитку земельних відносин.
Потрібен ефективний організаційно-економічний механізм реалізації основних вимог реформування земельних відносин у чітко встановлені строки, а також їх фінансове забезпечення за рахунок місцевого бюджету із залученням коштів землекористувачів і землевласників.
Зазначені основні проблемні питання можна вирішити шляхом вдосконалення системи управління земельними ресурсами, розроблення і виконання заходів програми.
3 МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ, ВИЗНАЧЕНІ ПРОГРАМОЮ
Мета Програми розвитку земельних відносин на території Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки полягає у забезпеченні ефективного використання та підвищенні цінності земельних ресурсів.
Основні завдання Програми це:
- забезпечення подальшого розвитку відносин на землю ;
- розвиток ринку земель.
- забезпечення заходів охорони земель;
4 ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ
Нормативно-правові підстави виконання програми є Земельний кодекс України, закони України «Про землеустрій» та «Охорону земель», «Про оцінку земель» та «Про Державний земельний кадастр», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», та інші законодавчі акти в галузі земельних відносин.
Реалізація заходів програми передбачається шляхом розробки проектів та документацій із землеустрою з залученням коштів державного бюджету на підвищення кваліфікації спеціалістів в сумі 3,0 тис грн, на створення захисних лісових насаджень на еродованих землях, загальною площею 16,1 га на суму 402,5 тис грн, обласного бюджету, в сумі 837,1 тис грн на інвентаризацію полезахисних смуг та земель історико-культурного призначення, коштів місцевого бюджету (7млн 13,2 тис грн ), за рахунок підприємств, організацій ( 2млн 546,1 тис. грн.) і інших джерел ( 825,6 тис. грн ).
Замовниками проектних документацій, які будуть розроблятись за кошти місцевого бюджету, визначено Краснолиманську міську раду.
Документація із землеустрою на замовлення юридичних та фізичних осіб буде виконуватись за їх власні кошти (кошти підприємств та інші джерела).
Відбір організацій і підприємств для виконання програмних заходів буде проводитись на тендерній основі згідно діючого законодавства.
Заходи Програми реалізуються шляхом організації робіт і розподілу їх серед виконавців згідно з виділеними коштами місцевого бюджету.
5 НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
У Програмі розвитку земельних відносин Краснолиманської міської ради на 2016-2020 роки визначені основні напрями вирішення питань, які в ході земельної реформи ще не вирішені або вирішені неповністю.
Основними напрямами і механізмами, за допомогою яких можна в найкоротші строки досягти зазначених цілей та докорінно поліпшити охорону земельних ресурсів, слід вважати:
- поглиблення процесів реформування земельних відносин з урахуванням набутого досвіду та соціально-економічних умов сьогодення;
- найшвидше закінчення земельно-кадастрових робіт, що є базою для повного, об'єктивного та оперативного обліку земель з метою врегулювання їх правового статусу, повного і своєчасного оподаткування та розвитку ринку земель (інвентаризація та встановлення меж населених пунктів тощо);
Позитивний ефект від реалізації передбачених заходів буде більшим і настане раніше тільки за умови їх своєчасного виконання, що, в свою чергу, залежить від повного та своєчасного їх фінансування на всіх рівнях.
Вагомим фактором повинна стати інформаційна підтримка реформування земельних відносин і особливо формування ринку землі. Основою такої підтримки є використання сучасних інформаційних технологій, зокрема доступ до відповідних баз даних засобами мережі Інтернет, організація аукціонів та інтерактивних консультацій через відповідні WEB - сторінки.
З метою проведення земельної реформи у місті програмою передбачено вирішити наступні завдання в частині «Проведення земельної реформи»:
5.1. Оновлення планово-картографічних матеріалів
Зумовлене необхідністю створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, оподаткування.
Передбачається за період 2016-2020 роки провести оновлення планово-картографічних матеріалів на площі 120,975 тис. га на суму 1млн. 500 тис. грн.
5.2. Складання проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь
Необхідність розроблення зазначених проектів визначається з метою організації ефективного сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь, раціонального використання та охорони земель.
Передбачається за період 2016-2020 року розробити 31 такий проект на суму 1 млн 326,1 тис грн, і в першу чергу тих сільгосппідприємств, які мають в обробітку більше 100 га.
Фінансування зазначеного заходу передбачається за рахунок самих підприємств.
5.3. Встановлення і зміна меж адміністративно-територіальних утворень
Існуючі межі міста, селищ та сел району встановлені ще у 90-х роках. За минулий час вони зазнали значних змін і не відповідають дійсності.
Заходами передбачається у 2016-2020 роках розробити проекти землеустрою по встановленню меж території Краснолиманського району, розробити проекти землеустрою по встановленню і зміні меж с. Щурове, с. Ставки, с. Старий Караван та с. Брусівка, с. Яцьківка, с. Іллічівка, с.м.т. Ямпіль, с.м.т. Ярова, сел. Соснове, с.м.т. Кіровськ, с. Торське. Виконання цих робіт потребує фінансування в розмірі 5 млн. 148,7 тис. грн. та планується за рахунок місцевого бюджету.
5.4. Проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.
У 2016-2020 роках планується проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на площі 1000 га на суму 250 тис гр. за рахунок підприємств (50 тис. грн.) та інших джерел (200 тис. грн.).
5.5. Проведення інвентаризації земель несільськогосподарського призначення в межах та за межами насених пунктів
Створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земель, оподаткування вимагає проведення інвентаризації земель несільськогосподарського призначення в межах та за межами насених пунктів.
Протягом наступних 5 років планується провести інвентаризацію земель на площі 125 га .
Фінансування передбачається як за рахунок місцевого бюджету 110 тис. грн так і за рахунок підприємств, організацій та інших джерел у сумі 575тис. грн.
5.6. Інвентаризація земель під полезахисними лісовими смугами та іншими лісовими насадженнями
Вищевказаний вид робіт на площі 908,3 га планується виконати у 2016 році за рахунок обласного бюджету на суму 112,3 тис грн.
Це забезпечить належний догляд, охорону та відтворення полезахисних лісових смуг.
5.7. Підготовка, організація та проведення земельних торгів у формі аукціону
На виконання зазначеного заходу програмою передбачається фінансування за рахунок місцевого бюджету у сумі 90 тис. грн
5.8. Розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій історико-культурного призначення
Даною програмою розвитку земельних відносин передбачається фінансування робіт з розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій історико-культурного призначення обласним бюджетом у сумі 724,8 тис грн (302 об’єкти).
5.9. Підвищення кваліфікації державних службовців
Цей захід планується фінансувати за рахунок державного бюджету, у сумі 3 тис грн на період 2016-2020 рр, з розрахунку підвищення кваліфікації двох спеціалістів на рік, на суму 3,0 тис грн.
5.10. Передача земельних ділянок у власність громадян
Передбачає набуття громадянами права на землю шляхом передачі земельних ділянок у власність. Планується передати 500 земельних ділянок та виготовити документацію із землеустрою на ці ділянки за рахунок громадян на суму 500 тис. грн.
5.11. Виготовлення документації із землеустрою для надання земельних ділянок учасникам АТО
Передбачає підвищення соціальних стандартів для військовослужбовців-учасників АТО. Планується виготовлення документації із землеустрою у кількості 24 штук на суму 84 тис. грн за рахунок місцевого бюджету.
5.12. проведення вишукувальних робіт, розроблення проектної документації з охорони земель на землях державної власності.
Планується фінансування даного заходу на період 2011-2015 років за рахунок місцевого бюджету, на суму 80,5 тис грн, з метою отримання проектної документації для впровадження заходів з охорони земель, а саме розробку 4-х робочих проектів суцільного заліснення еродованих земель .
5.13.Створення захисних лісових насаджень на еродованих землях
В 2011-2015 роках 16,1 га пасовищ планується під суцільне заліснення за рахунок державного бюджету за участю ДП «Краснолиманське лісове господарство» на суму 402,5 тис грн.
5.14 здійснення рекультивації порушених земель та використання родючого шару ґрунту під час проведення робіт, пов’язаних із порушенням земель
На здійснення рекультивації порушених земель, заходами передбачається фінансування в розмірі 720 тис. грн. за рахунок підприємств заінтересованих в їх порушенні
Передбачені програмою заходи направлені на раціональне використання земель, захист земель від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності сільськогосподарських угідь, розвиток ринку земель, формування територій, встановлення меж адміністративно-територіальних утворень та інше.
Виконання передбачених Програмою заходів і завдань дасть змогу:
- забезпечити перерозподіл земельного фонду між галузями економіки, виходячи з придатності земель для використання;
- вдосконалити моніторинг на землях всіх категорій та форм власності;
- запровадити ринкові механізми щодо використання та охорони земель, що дозволить зміцнити ринкові засади в економіці;
- вдосконалити управління у галузі використання та охорони земель.
6 ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Потреба в коштах і джерела фінансування для забезпечення обсягів роботи, намічених програмою, визначені відповідно до чинного законодавства
Фінансування заходів програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного, обласного та місцевого бюджетів, підприємств, організацій та власників землі та користувачів
Загальна вартість комплексу робіт складає 11 млн 626,9 тис. грн., у тому числі за рахунок:
коштів державного бюджету 405,5 тис грн
коштів обласного бюджету 837,1 тис грн
коштів місцевого бюджету 7млн 13,2 тис грн
коштів підприємств 2млн 546,1тис грн
коштів інших джерел 825 тис грн
7 СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Дана програма розрахована на період 2016-2020 роки
Термін реалізації програми 5 років.
Програма розвитку земельних відносин і охорони земель на території Краснолиманської міської ради Донецької області на 2016-2020 роки виконуватиметься з щоквартальним та щорічним контролем .
Реалізація програми в цілому залежатиме від наявності коштів для ії фінансування.
Виконання програми припиняється після закінчення встановленого строку.
8 КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області здійснює координацію і контроль за ходом виконання програми та забезпечує подання до головного управління Держгеокадастру у Донецькій області узагальненої інформації про стан та результати виконання програми щоквартально, щорічно.
Міськрайонне управління Держгеокадастру у м. Красному Лимані та Краснолиманському районі Донецької області щорічно здійснює обґрунтовану оцінку результатів виконання програми та при потребі, розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання програми та окремих заходів і завдань тощо.
9 ОЧІКУВАНІ КІНЦЕВІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Виходячи з перспективи розвитку правової бази, основних напрямків державної політики у сфері регулювання земельних відносин, стратегічних цілей у реалізації заходів з охорони земель, наявності коштів на проведення земельної реформи, а також удосконалення земельних відносин спрямоване на закріплення конституційного права громадян та юридичних осіб щодо набуття і реалізації права на земельні ділянки під контролем органів виконавчої влади та місцевого самоврядування реалізація Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення державного земельного кадастру, гарантування прав власності на землю, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи державної влади та місцевого самоврядування, усіх землекористувачів.
Проведення робіт з інвентаризації земель, а також впровадження автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру дозволить забезпечити ефективне управління земельними ресурсами, повне та своєчасне надходження плати за землю, контроль за використанням і охороною земель.
Досягненню цієї ж мети сприятиме проведення широкомасштабних робіт із землеустрою, встановлення меж району та населених пунктів, на основі оновленого планово-картографічного матеріалу.
Спрощення, впорядкування та прозорість механізму набуття і реалізації права власності або користування землею, у тому числі і на умовах оренди, сприятиме нарощуванню житлового будівництва, розвитку соціальної та інженерної інфраструктури, створенню нових робочих місць, збільшенню вартості землі.
Запровадження ринку землі, а саме проведення аукціонів та конкурсів також дає прозорість в отриманні громадянами та юридичними особами земельних ділянок в приватну власність або оренду та отримання доходу від продажу земель (права користування) несільськогосподарського призначення, що в значній мірі може прискорити економічне зростання та збільшити надходження до бюджетів всіх рівнів.