Аналіз впливу регуляторного акту

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
27.10.2017

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету міської ради “Про затвердження Положення про порядок відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки вартості майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, відчуженню та оренди”

1. Визначення проблеми

Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме й нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, позабюджетні цільові (у тому числі валютні) та інші кошти, земля, природні ресурси, що є в комунальній власності територіальної громади. Регламентоване законодавством право територіальної громади на фінансово-економічну самостійність неможливо реалізувати без наявності власного майнового комплексу, відносно якого органи місцевого самоврядування мають використовувати технології ефективного управління.

Однією з основ ефективного управління майном комунальної власності територіальної громади є визначення ринкової вартості майна, що перебуває у власності громади, з метою недопущення нанесення втрат міському бюджету при передачі цього майна в оренду чи його відчуженні.

З метою забезпечення прозорості та відкритості процедури оцінки комунального майна, у відповідності до чинного законодавства, відбір суб’єктів оціночної діяльності, які здійснюють оцінку комунального майна, відбувається на конкурсних засадах.

На сьогоднішній день виконавчим комітетом Лиманської міської ради не було прийнято нормативного акта, який би регулював питання конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки комунального майна територіальної громади.

Зазначена процедура регулюється Наказом Фонду Державного майна України №2075 від 31.12.2015 р. «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності».

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

групи (підгрупи)

ТАК

НІ

Громадяни

+

 

Територіальна громада

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

 

Проблема, яку необхідно розв’язати, зумовлена необхідністю вдосконалення процедури залучення на конкурентних засадах суб’єктів оціночної діяльності в зв’язку із змінами чинного законодавства, а тому самими тільки ринковими механізмами розв’язана бути не може.

Таким чином, зазначена проблема потребує негайного вирішення шляхом прийняття рішення виконавчого комітету міської ради Про затвердження Положення про порядок відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки вартості майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, відчуженню та оренди” підготовленого відділом житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради відповідно до вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

II. Цілі державного регулювання

Цілями прийняття запропонованого регуляторного акту є:

- реалізація вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;

- удосконалення порядку залучення суб’єктів оціночної діяльності;

- забезпечення відкритості та прозорості процедури відбору суб’єктів оціночної діяльності;

- скорочення строків виконання робіт з оцінки майна територіальної громади

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

У разі залишення ситуації без змін неможливе досягнення поставлених цілей.

Внесення змін до існуючих регуляторних актів

На сьогоднішній день виконавчим комітетом міської ради не було прийнято нормативного акта, який би регулював питання конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки комунального майна територіальної громади . Зазначена процедура регулюється Наказом Фонду Державного майна України №2075 від 31.12.2015 р. «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності» та не враховує особливості діяльності суб’єктів оціночної діяльності Лиманської громади. Відповідно, внесення змін до існуючих регуляторних актів виходить за межі компетенції виконавчого комітету міської ради

Прийняття такого регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються чинною нормативною базою щодо оцінки комунального майна

Запропонований регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам регуляторної політики. У ньому чітко встановлені умови проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з врахуванням особливостей їх діяльності на території Лиманської міської ради

 

2. Оцінка впливу на сферу інтересів територіальної громади, громадян та суб’єктів господарювання.

Враховуючи те, що при альтернативі «Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін» неможливе досягнення поставлених цілей, а альтернатива «Внесення змін до існуючих регуляторних актів» виходить за межі компетенції виконавчого комітету Лиманської міської ради, розглянемо вигоди та витрати територіальної громади, громадян та суб’єктів господарювання у разі прийняття рішення виконавчого комітету “Про затвердження Положення про порядок відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки вартості майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, відчуженню та оренди”.

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Територіальна громада

Усунення законодавчих прогалин у питаннях оцінки об’єктів комунальної власності. Встановлення чіткої процедури конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності.

відсутні

Громадяни

Зменшення витрат на оплату робіт з оцінки комунального майна, яке передається в оренду або відчужується.

відсутні

Суб’єкти господарювання

Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі, розширення сфер підприємницької діяльності, створення конкурентоспроможних умов між суб’єктами оціночної діяльності

відсутні

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання є змінною та залежить від наміру суб’єктів оціночної діяльності брати участь в конкурсному відборі суб’єктів оціночної діяльності для проведення експертної оцінки комунального майна територіальної громади.

Питома вага суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання справляє менше 10% від загальної кількості суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність з оціночної діяльності для проведення експертної оцінки на території Лиманської ОТГ, тому виконавчий комітет Лиманської міської ради не має можливості провести ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

-

Внесення змін до існуючих регуляторних актів

-

Прийняття такого регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються чинною нормативною базою щодо оцінки комунального майна

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Прийняття такого регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються чинною нормативною базою щодо оцінки комунального майна

4

дозволяє врегулювати порядок та умови проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з врахуванням особливостей їх діяльності

Внесення змін до існуючих регуляторних актів

2

не може бути реалізована виконавчим комітетом міською радою, оскільки виходить за межі її компетенції

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

не дозволяє досягнути цілей під час вирішення проблеми

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття такого регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються чинною нормативною базою щодо оцінки комунального майна

1.Дозволить реалізувати вимоги Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;

2.Удосконалить порядок залучення суб’єктів оціночної діяльності;

3.Забезпечить відкритість та прозорість процедури відбору суб’єктів оціночної діяльності;

4.Дозволить скоротити терміни виконання робіт з оцінки майна.

Відсутні

 

Внесення змін до існуючих регуляторних актів

Відсутні

Відсутні

Не може бути реалізована виконавчим комітетом

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Відсутні

Не забезпечить досягнення поставлених цілей

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Прийняття такого регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються чинною нормативною базою щодо оцінки комунального майна

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який повністю відповідає повноваженням виконавчого комітету міської ради відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Лише у даний спосіб можна вирішити вказану проблему найкращим чином, а також врахувати інтереси громадян, територіальної громади та підприємців при визначенні простішої, прозорої процедури проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності.

У разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть внесені відповідні зміни та доповнення

Внесення змін до існуючих регуляторних актів

Не може бути реалізована виконавчим комітетом

-

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Унеможливлює досягнення поставлених цілей

-

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми Положення про порядок відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки вартості майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, відчуженню та оренди врегулює питання відбору суб’єкта оціночної діяльності відповідно до конкурсних вимог. Механізм, що застосовується в даному рішенні, дозволить визначити суб’єкта господарської діяльності в сфері оцінки, який забезпечить якісне надання послуг за нижчою ціною та в найкоротші строки.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Впровадження та виконання вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з коштів місцевого бюджету чи суб’єктів господарювання

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Строк дії регуляторного акта необмежений. Зміни та доповнення до Положення вноситимуться у разі потреби та при внесенні змін до чинного законодавства України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта Затвердження Положення сприятиме оптимізації процедури обрання суб'єктів оціночної діяльності, вдосконаленню порядку обрання переможців, урахуванню змін до чинного законодавства з питань оцінки майна та діяльності суб'єктів господарювання.

Результативність регуляторного акта буде відстежуватись шляхом проведення аналізу:

- кількість конкурсів з відбору суб’єктів оціночної діяльності;

- кількість суб'єктів господарювання, обраних на конкурсних засадах з метою проведення незалежної оцінки майна.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності здійснюватиметься відділом житлово-комунального господарства виконавчим комітетом міської ради на підставі статистичних даних, отриманих від конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності.

Базове відстеження буде проведене протягом року після набрання чинності даного регуляторного акта, оскільки для визначення показників результативності будуть використовуватись статистичні дані.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на кожні 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

Міський голова П.Ф. Цимідан


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144