Аналіз впливу регуляторного акту

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
30.04.2015

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Краснолиманської міської ради»

Назва регуляторного акта  Проект рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне  від земельної ділянки на території Краснолиманської міської ради».
Регуляторний орган:  Краснолиманська міська рада.
Розробник документа: Фінансове управління Краснолиманської міської ради.
Адреса: 84400, Донецька область м. Красний Лиман вул. Фрунзе, 13
Контактний тел.:  4-19-38.
Оприлюднення: здійснюється на офіційному сайті Краснолиманської міської ради.
Спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій:
Зауваження та пропозиції до регуляторного акту надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями виключно у письмовій формі з їх обґрунтовуваннями фінансовому управлінню Краснолиманської міської ради.
Строк протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань – один місяць з дня оприлюднення регуляторного акту.

Визначення та аналіз проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно-правовий акт

Необхідність врегулювання питання щодо внесення змін до оподаткування об’єктів нерухомості на території Краснолиманської міської ради можливо шляхом розробки та затвердження рішення міської ради.
Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесені зміни до ст.266 Податкового кодексу України (Кодексу), якими передбачено розширення бази оподаткування за рахунок збільшення площі оподаткування об’єкта житлової нерухомості. Базою оподаткування стала - загальна площа об’єкта нерухомості, а не житлова площа, як було раніше та підлягають оподаткуванню об’єкти нежитлової нерухомості. Ставки податку на  нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об’єктів житлової нерухомості – 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного( податкового) року за кв. метр для об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується: для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 75 кв. метрів; для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості -  на 120 кв. метрів;); для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 195 кв. метрів  та 0,2 % для  об’єктів нежитлової нерухомості та індивідуальних гаражів, площа яких не перевищує 30 кв. метрів.
Крім того, надано право міським, селищним та сільським радам встановлювати додаткові пільги з податку, що сплачується з об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб або юридичних.
У зв’язку з цим виникла необхідність затвердити Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Красний Лиман в новій редакції.
Стаття 12 розділу I «Загальні положення» Кодексу надає право міським радам в межах своїх повноважень приймати рішення про внесення змін до встановлених місцевих податків та зборів.
На момент регулювання на території міської ради діє рішення від 30.01.2015 року «Про затвердження Положення та встановлення податку на нерухоме
майно, відмінне від  земельної ділянки на території Краснолиманської міської ради» від 30.01.2015 року № 6/38-3271, яке прийнято на 2015 рік без застосування вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Для реалізації державної політики і розроблено даний Аналіз регуляторного впливу та проект рішення, який повинен бути прийнятий до 15 липня 2015 року,  та вступить в дію з 01 січня 2016 року.

1. Ціль і завдання прийняття регуляторного акта

Проект регуляторного акту спрямований на виконання норм Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та зборів.
Основними цілями прийняття регуляторного акту є:
- впорядкування сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- поповнення дохідної частини міського бюджету за рахунок надходжень від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

2. Альтернативні способи досягнення поставленої цілі

Можливі такі альтернативні варіанти:
- не прийняття рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У цьому випадку, відповідно до статті 12 Податкового кодексу України, податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки податку, що призведе до втрат доходів бюджету міста та не врегулювання питань нарахування та сплати податку на території міста  Красний Лиман;
- встановлення податку забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України та стабільного надходження до міського бюджету.
 
3. Механізм вирішення проблеми

Розробка та затвердження рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне  від земельної ділянки на території Краснолиманської міської ради».
У Положенні визначаються об’єкт та база оподаткування, платники податку, розмір ставок, порядок обчислення та сплати податку, пільги зі сплати податку, а також інші обов’язкові елементи відповідно до Податкового кодексу України.
При прийнятті проекту рішення, регуляторний акт буде оприлюднено у засобах масової інформації, в т.ч. на офіційному сайті Краснолиманської міської ради.

4. Очікуванні результати прийняття акта

Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить:
- виконання органами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства України;
- стабільність надходжень до міського бюджету від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту, які виникають у різних груп суб'єктів, на яких поширюється дія цього акту, наведена таблиця аналізу вигод та витрат:

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Суб’єкти господарювання

- прийняття положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, офіційне його оприлюднення забезпечить прозорий механізм його справляння

Сплата податку у встановленому обсязі

Населення

- фінансування місцевих бюджетних програм, ппокращення соціального забезпечення населення громади;

- прийняття положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, офіційне його оприлюднення забезпечить прозорий механізм його справляння

Відсутні витрати

Місцева влада

- реалізація податкової політики держави ;

- отримання стабільних надходжень до місцевого бюджету

Витрати на інформаційне забезпечення документу

 

5. Показники результативності акта

Показники результативності даного проекту рішення передбачається визначати за наступними критеріями:
- кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- суми надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до міського бюджету.

Аналіз надходжень до  бюджету:

Показники

2014 рік

1 квартал 2015 року

Очікувано за 2015 рік

Кількість платників, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Кількість платни-ків, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Кількість платни-ків, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

8

8,0

64

3,4

64

409,9

у тому числі:

 

 

 

 

 

 

юридичні особи

4

6,5

60

3,4

60

406,9

фізичні особи

4

1,5

4

-

4

3,0

Збільшення кількості платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та надходжень пояснюється розширення бази оподаткування.

6.Термін дії

Термін дії запропонованого регуляторного акта не обмежений.
У разі виникнення потреби та у зв’язку із зміною чинного законодавства та за підсумками звіту про  відстеження результативності регуляторного акту, вноситимуться зміни до запропонованого рішення.

7.Відстеження результативності акта

Базове відстеження - до дня набрання чинності регуляторного акта (жовтень 2015 року).
Повторне відстеження - через рік після набрання чинності регуляторного акта.
Періодичне відстеження один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.
Відстеження результативності здійснюватимуться на основі офіційних даних Краснолиманського відділення Слов’янської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області та звітів управління Державної казначейської служби України  у м. Красному Лимані Донецької області   щодо надходжень до міського бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Аналіз регуляторного впливу розроблено фінансовим управлінням Краснолиманської міської ради.

 В.о.міського  голови                           В.І.Євтушенко
                                     
 Начальник фінансового управління     Т.В.Пилипенко


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144