Аналіз впливу регуляторного акту

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
30.04.2015

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Краснолиманської міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради»

Опис проблеми
На виконання Закону України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» розроблено проект рішення міської ради, яким передбачається затвердити Положення та встановити ставки єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради.
Законом № 71-VIII, зокрема, передбачено:
оптимізацію кількості груп платників єдиного податку до 4-х;
збільшення існуючого максимального розміру доходу, який дає змогу перебувати на спрощеній системі оподаткування для першої групи платників – 300 тис. грн. та другої групи – 150 тис. грн. річного доходу;
зниження ставок єдиного податку для платників третьої групи до 2% доходу (за умови окремої сплати ПДВ) та 4% доходу (у разі включення ПДВ до складу єдиного податку);
 платники єдиного податку третьої – шостої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 01 січня 2015 року, з 01 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку третьої групи;
виділена четверта група платників, до якої включені сільськогосподарські товаровиробники, розмір ставок єдиного податку для яких встановлено з 1 га сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду і залежить від категорії земель, та їх розташування.
З урахуванням вищевказаних змін у податковому законодавстві, розроблено регуляторний акт – проект рішення міської ради  «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради» в новій редакції.
На момент регулювання на території міської ради діє рішення від 05.01.2012 року №6/12-930 «Про встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради»з внесеними до нього змінами від 30.01.2015 року №6/38-3272, яке прийнято на 2015 рік без застосування вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Для реалізації державної політики і розроблено даний Аналіз регуляторного впливу та проект рішення, який повинен бути прийнятий до 15 липня 2015 року, та вступить в дію з 01 січня 2016 року.

Ціль державного регулювання

Регуляторний акт – проект рішення міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради» розроблено відповідно до ст. 7, 12 розділу 1 «Загальні положення» Податкового кодексу України та Закону України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Основними цілями даного проекту рішення є:
удосконалити нормативно-правовий документ з питання оподаткування  суб’єктів господарювання з урахуванням змін у податковому законодавстві і підприємницькому середовищі;
забезпечити законність здійснення підприємницької діяльності у відповідності з умовами застосування спрощеної системи оподаткування згідно Положення;
запровадження обґрунтованих розмірів ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності з метою досягнення їх максимальної ефективності;
можливість стабільних надходжень від сплати єдиного податку до доходної частини міського бюджету.

Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі

Під час розробки проекту рішення міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради» розглянуті такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.
1. Залишення існуючої ситуації без змін.
Згідно з Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до
Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у разі залишення ситуації без змін, втрачають чинність діючі регуляторні акти  стосовно єдиного податку. На підставі вищевикладеного, можна дійти висновку, що даний альтернативний метод неприйнятний, оскільки не відповідає сучасним напрямкам податкової політики держави та погіршує підприємницьке середовище міста.
2. Прийняття такого регуляторного акта, положення якого допоможе розв’язати
проблеми щодо дотримання Податкового кодексу України (з внесеними змінами), інтересів міської громади та платників податків.
Отже з цього випливає, що досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття рішення міської ради, яке б встановлювало ставки єдиного податку та затверджувало Положення щодо сплати єдиного податку суб’єктами підприємницької діяльності згідно норм Податкового кодексу України (з внесеними змінами).
Запропонований проект рішення відповідає вимогам чинного податкового законодавства та забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики, упорядковує відносини між органами податкової служби, органами місцевого самоврядування та суб’єктами підприємницької діяльності з питань спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Механізм реалізації цілі
Проектом даного регуляторного акта передбачено затвердити Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності у відповідності з нормами чинного податкового законодавства.
Відповідно до вищезгаданих цілей пропонується наступний механізм їх реалізації:
1) прийняти рішення міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради»;
2) рішення міської ради від 05.01.2012 року №6/12-930 «Про встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради» з внесеними до нього змінами від 30.01.2015 року №6/38-3272 вважати такими, що втратили чинність;
3) на забезпечення таких принципів державної регуляторної політики, як передбачуваність та прозорість, передбачається:
- оприлюднити проект рішення та Аналіз регуляторного впливу з метою одержання зауважень та пропозицій, встановивши для цього місячний термін з дня оприлюднення;
- узагальнити зауваження та пропозиції, які надійдуть до міської ради;
- доопрацьований проект рішення з врахованими пропозиціями затвердити на засіданні міської ради та оприлюднити прийняте рішення, дію якого пропонується ввести з 01 січня 2016 року.
Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта
1) Негативно на дію регуляторного акта може вплинути: політична
нестабільність та знаходження міста в зоні проведення АТО, значні темпи інфляції, уповільнення темпів економічного зростання. Ці фактори погіршують підприємницьке середовище міста, значно знижують підприємницьку активність, що може призвести до ухилення від оподаткування та зменшенню надходжень до міського бюджету; формуванню тіньового ринку малого підприємництва і в свою чергу відобразиться на рівень соціальної безпеки населення з питань отримання якісних та доступних за ціною товарів, робіт, послуг.
2) На дію регуляторного акта можуть вплинути, також, зміни в
податковому законодавстві.
3) Введення раціональних розмірів ставок єдиного податку за видами господарської діяльності з урахуванням обсягу річного доходу забезпечить виконання суб’єктами господарювання вимог запропонованого проекту рішення, тобто правильність обчислення, повноту та своєчасність сплати сум єдиного податку, сприятиме стимулюванню підприємницької діяльності, запобіганню ухиленню від оподаткування та забезпеченню населення якісними та безпечними для здоров’я товарами, роботами, послугами.
Позитивний вплив від виконання зазначених вимог буде відчувати територіальна громада, у разі збалансованої доходної частини бюджету – підвищиться рівень соціального забезпечення громадян і всього міста в цілому.
Оцінка можливості впровадження вимог регуляторного акта
Для впровадження вимог даного регуляторного акта органам місцевого самоврядування не потрібно додаткових витрат з міського бюджету, оскільки адміністрування здійснюється в межах повноважень відповідних державних органів – органу місцевого самоврядування та органу державної податкової інспекції в м. Красний Лиман.

Очікувані результати

Проект документа, що планується прийняти, відображає інтереси трьох основних груп: місцева влада; суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні та фізичні особи); населення.

Таблиця вигод та витрат

Базові групи інтересів

Вигоди

Витрати

1. Місцева влада

- реалізація податкової політики держави в сфері підприємницької діяльності;

- зменшення тіньового сектору економіки, легалізація діяльності суб’єктів господарювання;

- поліпшення бізнес-клімату

- витрати на інформаційне забезпечення документу

2. Суб’єкти підприємницької діяльності (фізичні та юридичні особи)

-забезпечення законного права суб'єктами господарювання обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;

- справляння єдиного податку в залежності від доходів підприємця;

- легалізація окремих видів господарської діяльності

- витрати, пов’язані з необхідністю дотримання умов застосування спрощеної системи оподаткування та справляння єдиного податку;

- обов'язкові платежі податкового характеру

3. Населення

- фінансування місцевих бюджетних програм, покращення соціального забезпечення населення громади;

- збільшення кількості робочих місць у підприємців, які вийшли з “тіньової” економіки

- витрат немає

 

Аналіз надходжень до міського бюджету:

Показники

2013 рік

2014 рік

1 квартал 2015 року

Очікувано 2015 рік

Кількість платників, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Кількість платників, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Кількість платни-ків, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Кількість платни-ків, чол.

Сплачено податку, тис. грн.

Єдиний податок: фізичні особи-підприємці

978

1768,4

889

1706,2

627

447,8

721

1705

У тому числі:

 

 

 

 

 

 

 

 

Платники 1 групи

100

147

101

148

60

20,5

101

150

Платники 11 групи

817

1186,2

725

1179,9

459

271,5

553

1150

Платники 111 групи

61

435,2

63

378,3

67

155,8

67

405

Єдиний податок: юридичні особи

161

748,1

175

645,2

0

0

177

3286,3

Платники 111 групи

-

-

-

-

98

0

97

395

Платники IV групи

91

534,5

95

438,5

80

0

80

2891,3

Фіксований сільгоспподаток

70

213,6

80

206,7

-

-

-

-

Зменшення кількості платників єдиного податку пояснюється:
- анульовано 87 свідоцтв платників єдиного податку в зв’язку з наявним податковим боргом на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів,  тобто, 87 платників єдиного податку, при наявному податковому боргу ,перейшли  на загальну систему оподаткування (згідно підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України);
- 83 фізичні особи- підприємці з початку року припинили свою діяльність  у зв’язку з тяжким фінансовим становищем;
- 90 платників єдиного податку за власним бажанням відмовились від сплати єдиного податку та перейшли на загальну систему оподаткування.
Очікувано до кінця року обсяги сплачених податків від даної категорії платників не зменшуться.
Кількість платників єдиного податку – юридичних осіб в порівняні з минулим роком практично не зміниться; надходження від сплати єдиного податку очікується у розмірі 3,3 млн. грн., так як віднесені до платників єдиного податку четвертої групи - сільськогосподарські товаровиробники.
Прийняття данного регуляторного акту є необхідним і актуальним.

Обгрунтування строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт «Про затвердження Положення та встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності на території Краснолиманської міської ради» впроваджується на необмежений термін та може бути змінений в разі виникнення такої потреби внаслідок зміни чинного законодавства. Рішення набуває чинності з 01.01.2016 року.

Відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись згідно з Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” фінансовим управлінням міської ради:
базове відстеження до дня набрання чинності регуляторного акту (жовтень 2015 року);
повторне відстеження через рік після набрання чинності регуляторного акту;
періодичне відстеження один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акту.
Аналіз розроблено відділом економічного розвитку і торгівлі міської ради.

В.о. міського голови                                      В.І. Євтушенко

Начальник відділу економічного розвитку
і торгівлі міської ради                                    Н.П. Авдєєнко


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144