Проект решения сессии
Про затвердження Положення про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Красний Лиман в новій редакції
КРАСНОЛИМАНСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
|
від |
|
№ |
|
|
|||
|
м. Красний Лиман |
|
||||||
|
Про затвердження Положення про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Красний Лиман в новій редакції |
|
||||||
|
|
|||||||
З метою врегулювання господарських відносин між територіальною громадою міста і суб’єктами господарювання, упорядкування орендних відносин, приведення у відповідність до чинного законодавства порядку передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Красний Лиман, підвищення ефективності його використання, керуючись ст. 19 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2011 № 961 “Про внесення відповідних змін до Методики оцінки об'єктів оренди”, Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна», ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити:
1.1 Положення про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Красний Лиман в новій редакції (додаток 1)
1.2 Договір оренди нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Красний Лиман (додаток 2)
2. Обов'язки щодо відстеження результативності регуляторного акту “Про затвердження Положення про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Красний Лиман в новій редакції» покласти на відділ житлово-комунального господарства міської ради в термін:
2.1. базове відстеження протягом 45 днів з дня набрання чинності регуляторного акта;
2.2. повторне відстеження через рік після набрання чинності регуляторного акта;
2.3. періодичне відстеження один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.
3. Відділу житлово-комунального господарства міської ради (Муравльова) здійснити оприлюднення даного проекту рішення у міжрайонній газеті «Зоря» та на сайті міської ради
4. Дане рішення вступає в дію з дня, наступного за днем його опублікування в міськрайонній газеті «Зоря».
5. Координацію щодо виконання даного рішення покласти на відділ житлово-комунального господарства міської ради (Муравльова)
6. Рішення міської ради від 30.07.2008 № 5/24-1740 « Об утверждении Методики расчета платы за аренду имущества коммунальной собственности» вважати таким, що втратило чинність.
7.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань приватизації, управління житлово-комунальним господарством, архітектури та містобудування (Клименко) та заступника міського голови Драча Ю.А.
Міський голова Л.Г. Перебийніc
Додаток № 1
до рішення міської ради
від_____________ № ____
Положення
про оренду майна комунальної власності територіальної громади
міста Красний Лиман в новій редакції
1. Загальні положення.
1.1. Положення регламентує порядок передачі в оренду майна (крім землі) комунальної власності м. Красний Лиман (далі – комунальне майно), визначає основні принципи, порядок та правила передачі в оренду об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Красний Лиман, обов’язкові для виконання всіма підприємствами, установами, організаціями комунальної форми власності та орендарями.
1.2. Положення розроблено відповідно до вимог Конституції України, Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного та комунального майна ”, інших законодавчих та нормативних актів щодо питань оренди з метою удосконалення процесу передачі в оренду комунального майна та збільшення обсягів надходження коштів від оренди до бюджетів усіх рівнів.
1.3. Відносини оренди комунального майна територіальної громади регулюються договором оренди, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами України.
1.4. Комунальні підприємства, установи та організації, на утриманні, в повному господарському віддані або оперативному управлінні яких знаходиться комунальне майно, що не використовується за призначенням, або яке звільнилось від орендних відносин, зобов’язані своєчасно надати інформацію про це до відділу житлово-комунального господарства міської ради (далі – відділ ЖКГ) для внесення такого майна до переліку об'єктів, які можуть надаватися в оренду.
1.5. Відділ ЖКГ формує та забезпечує оприлюднення переліку об’єктів комунальної власності, які можуть бути надані в оренду, в газеті “Зоря”, та на Веб-сайті міської ради.
2. Об’єкти та суб’єкти оренди.
2.1. Об’єктами оренди за цим Порядком є:
- нерухоме майно (нежитлові приміщення, будівлі, споруди);
- інше окреме індивідуально визначене майно територіальної громади міста Красний Лиман, що знаходиться на балансі комунальних та інших форм власності підприємств, організацій, установ, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
2.2. Суб’єкти оренди
2.2.1. Бюджетні установи, відділи та управління Краснолиманської міської ради - на майно, що знаходиться на їх балансі;
2.2.2 Організації та Підприємства комунальної власності
2.2.3 Орендарями згідно з цим Положенням можуть бути інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.
Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди комунального майна з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення договору зобов'язана зареєструватись як суб'єкт підприємницької діяльності.
Особливості оренди майна для здійснення підприємницької та іншої діяльності громадянами та юридичними особами іноземних держав та особами без громадянства визначаються законодавством України.
2.3 Ініціатива щодо оренди майна може виходити як від фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до цього Положення, так і від орендодавців.
3. Порядок реєстрації і розгляду заяв про оренду.
3.1. Особа, яка бажає укласти договір оренди, направляє до орендодавця заяву, проект договору, та документи, перелік яких наведено в п. 3.3, 3.4 Положення (далі за текстом – матеріали), які посвідчуються підписом та печаткою претендента.
3.2. Заява від фізичної особи-підприємця підписується ним особисто, від юридичної особи – керівником або уповноваженою ним особою, чий підпис засвідчується печаткою.
3.3. До заяви для фізичних осіб-підприємців додаються:
- копію документа, що посвідчує особу, або належним чином оформлену довіреність.
- завірену належним чином копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.
- завірену належним чином копію декларації про доходи або звіту суб’єкта малого підприємництва – фізичної особи – платника єдиного податку.
3.4. До заяви для юридичних осіб додаються:
- документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи.
- посвідчені нотаріусом копії установчих документів.
- завірену належним чином копію звіту про фінансові результати претендента з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей за останній рік.
- довідку від претендента про те, що стосовно нього не порушено справу про банкрутство.
4. Порядок оцінки об'єктів оренди.
4.1. Оцінка об’єкта оренди передує укладанню договору оренди і здійснюється відповідно до Методики оцінки вартості об'єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.95 № 629 (зі змінами). Незалежну оцінку об’єкта оренди та її рецензування здійснюють суб’єкти оціночної діяльності.
4.2. Незалежна оцінка здійснюється незалежним оцінювачем на конкретну дату і є чинною для укладання договору оренди протягом 6 місяців з дня її проведення, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки. Відповідальність за достовірність даних з визначення вартості майна несе оцінювач.
4.3. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання незалежна оцінка об’єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди проводиться нова незалежна оцінка об’єкта оренди. Нова оцінка нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна має бути здійснена згідно з вимогами цього розділу.
4.4. Звіт про незалежну оцінку майна не надається бюджетними установами, організаціями розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна, яких становить 1 гривню.
5. Порядок прийняття рішення про передачу в оренду.
5.1. Орендодавець розглядає подані йому матеріали і протягом 15 днів після їх надходження надсилає орендарю висновки про умови договору або про відмову.
5.2. Об'єкти комунальної власності територіальної громади м. Красний Лиман передаються в оренду на конкурсних засадах або за цільовим призначенням.
5.3. Орендодавець протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних засобах масової інформації та на сайті міської ради оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника.
5.4. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду майна.
5.5. У разі надходження однієї заяви на право оренди майна, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником.
5.6. Поза конкурсом в оренду передається майна комунальної власності суб’єктам, визначеним відповідно до Закону України „Про оренду державного та комунального майна”.
5.7. У разі надходження заяви про оренду майна суб’єктами, зазначеними в п. 5.6., оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується і договір оренди укладається із заявником.
5.8. Орендодавець відмовляє в укладенні договору оренди в разі, якщо:
- прийнято рішення про приватизацію або передприватизаційну підготовку цих об’єктів;
- об’єкт включено до переліку підприємств, що потребують залучення іноземних інвестицій, згідно з рішенням міської ради;
- орендодавець, прийняв рішення про укладення договору оренди нерухомого майна з бюджетною установою;
- є інші підстави, передбачені законом.
6. Порядок проведення конкурсу.
6.1. Конкурс оголошується з метою ефективного використання об’єктів комунальної власності, визначення на конкурсних засадах орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату при забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
6.2. Конкурс проводиться за таких умов використання об’єктів:
6.2.1. пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу;
6.2.2. ефективність використання об’єкту оренди за цільовим призначенням;
6.2.3. проведення капітального ремонту (реконструкції, модернізації) орендованих основних фондів (у разі необхідності);
6.2.4. збереження або створення нових робочих місць, безпечних умов праці;
6.2.5. належного утримання об’єктів соціально - культурного призначення, пам’ятників історії та культури, у разі, якщо об’єкт оренди є таким;
6.2.6. оплата або відшкодування витрат, пов’язаних з проведенням незалежної оцінки та її рецензуванням, здійснених одним з учасників конкурсу;
6.3. Конкурс оголошується шляхом опублікування інформації в міській газеті та на Веб-сайті орендодавця.
6.4. Інформація про комунальне майно, яке підлягає передачі в оренду на конкурсних засадах, повинна містити такі відомості:
6.4.1. назву об’єкту та його місцезнаходження, цільове призначення;
6.4.2. стартовий розмір орендної плати;
6.4.3. характеристику об’єкту оренди (кількісні, якісні показники, тощо).
6.4.4. адресу, номер телефону організатора конкурсу;
6.4.5. кінцевий термін прийняття заяв про оренду.
6.4.6. іншу необхідну інформацію.
6.5. До участі у конкурсі допускаються фізичні особи-підприємці та юридичні особи, які своєчасно надали оформлену відповідно до розділу 3 заяву та документи, передбачені цим Положенням.
6.6. Пропозиції учасників конкурсу у день засідання надаються до комісії у конвертах з позначкою «на конкурс», скріплених печаткою, а у разі відсутності печатки – особистим підписом учасника конкурсу. Конкурсна пропозиція містить запропонований учасником розмір орендної плати, умови оренди. Пропозиція підписується заявником або (для юридичних осіб) уповноваженою посадовою особою учасника, підпис якої засвідчується печаткою. Присутність на конкурсі заявника або уповноваженої ним особи (нотаріально посвідчена довіреністю або письмова довіреність керівника юридичної особи), обов’язкова.
6.7. Конкурс проводиться конкурсною комісією, склад якої затверджується наказом орендодавця. Комісія утворюється в кількості від п’яти до семи осіб.
6.8. До складу комісії входять представники орендодавця та відділу ЖКГ міської ради. Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова комісії, який призначається з числа представників орендодавця.
6.9. Конкурс проводиться в один етап, на якому визначається переможець згідно з умовами конкурсу.
6.10. Засідання комісії є правомочним за умови участі в ньому не менше 2/3 кількості членів конкурсної комісії. Рішення приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. Голос головуючого, якщо думки членів комісії розділилися порівну, вважається вирішальним.
6.11. Конкурс розпочинає та веде голова конкурсної комісії.
6.12. Головуючий у присутності учасників конкурсу оголошує засідання конкурсної комісії відкритим, оприлюднює порядок проведення конкурсу та іншу необхідну інформацію.
6.13. Конверти розкриваються на засіданні конкурсної комісії у присутності конкурсантів, які письмово підтверджують, що конверти були неушкоджені.
6.14. Пропозиції учасників конкурсу оголошуються всім присутнім. Після чого, для обговорення пропозицій, учасники конкурсу видаляються з місця засідання конкурсної комісії.
6.15. Рішення про переможця конкурсу приймається конкурсною комісією шляхом відкритого голосування та оголошується головою комісії у присутності учасників конкурсу і може бути оскаржене у порядку, встановленому чинним законодавством.
6.16. Протокол про результати конкурсу протягом 3 робочих днів після підписання його всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, і переможцем конкурсу затверджується наказом орендодавця. Орендодавець протягом 3 робочих днів після затвердження результатів конкурсу повідомляє про результати конкурсу всім учасникам і публікує їх у міській газеті.
6.17. Конкурс визнається таким, що не відбувся при відмови переможця конкурсу та особи, яка запропонувала найбільший розмір орендної плати після переможця, від укладення договору оренди.
6.18. Після прийняття рішення орендодавець (балансоутримувач) оформлює договір оренди на майно.
6.19. Орендодавець протягом 15 днів після затвердження результатів конкурсу надсилає переможцю конкурсу проект договору оренду. Переможець після отримання проекту договору протягом 5 робочих днів повертає орендодавцю підписаний проект договору.
7. Порядок укладення, подовження договору оренди та внесення змін до нього.
7.1. Договір оренди повинен містити істотні умови, визначені Законом України “Про оренду державного та комунального майна”. У разі передачі об’єкта за результатами проведеного конкурсу до умов договору включається орендна плата у розмірі, запропонованому переможцем конкурсу.
7.2. Договір оренди набуває чинності від дня підписання акту приймання-передачі, оформленого комунальним підприємством, бюджетною установою, на балансі яких знаходиться об’єкт, але не пізніше 2-х місячного терміну.
7.3. Плата за оренду комунального майна визначається відповідно до Методики розрахунку орендної плати.
7.4. Термін оренди визначається у договорі оренди.
7.5. Спори, які виникають при укладенні договору оренди, вирішуються відповідно до чинного законодавства.
7.6. Передача об’єкту оренди здійснюється відповідно до договору оренди. Одночасно з укладенням договору оренди оформляється акт прийому-передачі об’єкту оренди, який підписується орендодавцем (балансоутримувачем) об’єкту.
7.7 За місяць до закінчення строку дії договору орендар направляє звернення щодо пролонгації договору оренди іншій стороні.
7.8. Зміна умов договору оренди можлива за взаємною згодою сторін, в односторонньому порядку, якщо це передбачено договором оренди, або в судовому порядку.
8. Порядок передачі в суборенду.
8.1. Орендар має право передавати в суборенду нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно, якщо інше не передбачено договором оренди. При цьому строк надання майна у суборенду не може перевищувати терміну дії договору оренду.
8.2. Плата за суборенду цього майна, яку отримує орендар, не повинна перевищувати орендної плати орендаря за майно, що передається в суборенду..
9. Порядок узгодження проведення поліпшень об’єкту оренди.
9.1. Під поліпшенням об’єкту оренди слід розуміти здійснення таких змін об’єкту, завдяки яким істотно покращується його корисність і вартість порівняно з тим станом, в якому він знаходився до передачі орендарю.
9.2. Орендар має право почати здійснювати поліпшення об’єкту оренди тільки за наявності погодження орендодавця.
Положення розроблено відділом житлово-комунального господарства міської ради.
Начальник відділу ЖКГ О.М. Муравльова
Секретар міської ради А.І. Пшеничний