Анализ влияния регуляторного акта

warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/artliman/public_html/includes/menu.inc on line 1010.
Дата: 
19.11.2012

Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб

Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення Краснолиманської міської ради «Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб»

Опис проблеми

Відповідно до підпункту 170.1.2 пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб» мінімальна сума орендного платежу на нерухоме майно встановлюється відповідним органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована.

У зв’язку з тим, що збільшилась опосередкована вартість 1 кв. м житла (Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.02.2012 року № 52 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України») та з метою упередження ухилення від оподаткування фізичних осіб, які отримують доходи від надання нерухомого майна в оренду, виникла потреба у прийнятті нормативного акту щодо встановлення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб по м. Красний Лиман та населенних пунктах: с. Щурово, с. Ставки, с. Старий Караван, с. Брусівка.

 

Ціль регулювання

Основна мета запропонованого проекту рішення є дотримання принципів державної регуляторної політики, удосконалення системи відносин між органами місцевого самоврядування і фізичними особами, які надають в оренду нерухоме майно, створення умов для легалізації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб у місті та приведення діючого нормативно-правового акту міської ради у відповідність до ситуації, яка склалась на ринку нерухомості на теперішній час.

 

Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі

Одною з альтернатив до запропонованого регуляторного акту є залишення даного питання, без змін. В такому разі об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб буде визначатись орендарем (крім орендарів – фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання) виходячи з передбаченого у договорі оренди розміру орендної плати, що може спричинити заниження обсягів нарахованого до сплати податку і відповідно зменшить надходження до бюджету.

Друга альтернатива – прийняття запропонованого проекту рішення міської ради, який має наступні переваги: приведення діяльності з надання в оренду майна до реалій ринку нерухомості та чинних нормативних документів; забезпечення досягнення цілей державного регулювання.

Опис механізму, який пропонується для розв’язання проблеми

Вирішення проблеми розв’язується шляхом прийняття запропонованого проекту рішення міської ради «Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб». Розрахунок орендної плати здійснювався згідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.02.2012 року № 52 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» та Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», де рекомендовано при розрахунку мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб урахувати додаткові коефіцієнти в залежності від виду функціонального використання об’єкта нерухомого майна:

-         некомерційна діяльність, у тому числі для проживання фізичних осіб – 1;

-         виробнича діяльність – 2;

-         інша комерційна діяльність – 3.

Розрахунок мінімальної вартості орендної плати 1 кв.м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб додається до проекту рішення «Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб». В залежності від місця знаходження об’єкта нерухомого майна пропонується

коефіцієнт – 1.

Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

Прийняття регуляторного акту цілком забезпечує досягнення вищезгаданих цілей та дозволить у встановленому порядку визначити суми податку для фізичних осіб, які передають в оренду нерухоме майно, яке перебуває в м. Красний Лиман та населенних пунктах: с. Щурово, с. Ставки, с. Старий Караван, с. Брусівка.

 

Очікувані результати

            В результаті прийняття регуляторного акту очікується приведення відносин у сфері надання майна в оренду в правове поле.

            Проект документа відображає інтереси трьох основних груп: місцева влада; суб'єкти підприємницької діяльності; населення.

      Аналіз вигод та витрат

 

Базові групи інтересів

Вигоди

Витрати

1. Місцева влада

- Забезпечення оподаткування осіб, які передають в оренду нерухоме майно на території міста Красний Лиман;

- легалізація у місті діяльності суб’єктів підприємницької діяльності

- витрати на інформаційне забезпечення документу

2. Суб’єкти підприємницької діяльності

-         нормативно-правове врегулювання питання щодо визначення орендної плати за нерухоме майно

-         витрати, пов’язані зі сплатою податку з доходів фізичних осіб

3. Населення

-        задоволення потреб мешканців міста за рахунок збільшення надходжень до міського бюджету

- відсутні

Протягом 2011 року надавали в оренду нерухоме майно 19 фізичних осіб, у 2012 році – 17 осіб. Загальна кількість орендованої площі нерухомого майна становить 1600 кв.м.

У 2011 році надходження податку з доходів фізичних осіб за оренду нерухомого майна склали 3,0 тис. грн. За 2012 рік згідно Податкового кодексу фізичні особи нададуть декларації про отримані доходи з 01.01.2013 року по 01.05.2013 року, після чого сплатять податок за оренду нерухомого майна. У 2013 році очікувані річні надходження від сплати за оренду нерухомого майна становитимуть 20,0 тис. грн.

Обгрунтування строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт «Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб» впроваджується на необмежений термін та може бути змінений в разі виникнення такої потреби внаслідок зміни чинного законодавства.

Відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись згідно з Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” фінансовим управлінням міської ради:

-        базове відстеження протягом 45 днів з дня набрання чинності регуляторного акта;

-        повторне відстеження - через рік після набрання чинності регуляторного акту;

-        періодичне відстеження – раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу розроблено відділом економіки, торгівлі, розвитку підприємництва і інвестиційної політики міської ради.

 

Міський голова                                                                                                  Л.Г. Перебийніс

 

Начальник відділу економіки, торгівлі,

розвитку підприємництва і

інвестиційної політики міської ради                                                               Н.П. Авдєєнко


Fatal error: Call to a member function return_links() on a non-object in /home/artliman/public_html/sites/all/themes/krliman/page.tpl.php on line 144